داورزنی: فشار لغو بازی های دوستانه روی تاج تاثیر گذاشت/ سیچلو از اسفند حقوق نگرفته است

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: فشار بازی های لغو شده و اتفاقات اینچنینی روی رئیس فدراسیون فوتبال تاثیر منفی گذاشت و او را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با رادیو  درباره لغو دیدار تیم ملی فوتبال با یونان اظهار کرد: علت لغو مشکلاتی بود که بین یونان و ترکیه به وجود آمد. یونانی ها قصد داشتند محل بازی را تغییر دهند. این جابه جایی برای تیم ایران امکان پذیر نبود. به همین دلیل این امر میسر نشد. قرار است فردا بازی دوستانه با کوزوو انجام شود. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره این که آیا تاج به دلیل فشارهای لغو بازی های دوستانه راهی بیمارستان شده است ادامه داد: همه این مسائل و فشارهایی ناشی از آن تاثیر خود را می گذارد. این فشارها برای تاج تاثیر گذار است. روسای فدراسیون ها از این بابت فشار زیادی را تحمل می کنند. تلاش فدراسیون این بوده است که بهترین شرایط را فراهم کند و تیم ملی با بهترین شرایط در جام جهانی شرکت کند. هدف فدراسیون و وزارت وزش این بوده است که مشکلی پیش نیاید اما باید پذیرفت که برخی عوامل در اختیار ما نیست . به طور حتم فدراسیون تلاش می کند در مورد دیدارهای تدارکاتی بهترین تصمیم را بگیرد اما بخشی ازموضوع به تیم مقابل است. قرار نیست بازی تفریحی انجام شود. باید دیداری صورت بگیرد که تیم ملی تحت فشار قرار بگیرد. دیدار با تیم های قوی به مراتب بهتر از دیدار با تیمی ضعیف است.

او درباره وضعیت والیبال و عدم توافق با سیچلو بیان کرد: ترجیح بر این بود که سیچلو به صورت تمام وقت به ایران بیاید. این مربی سال گذشته برای کار در باشگاه های ایتالیا ابراز تمایل کرد. چون در آن مقطع زمانی کاری در ایران نداشت. بنابراین قرار شد ۵۰ درصد دریافتی اش را کم کند و تا اسفند در ایتالیا باشد. این موضوع به فدراسیون هم کمک می کرد برای اینکه پول اضافه ای ندهد. طی مدت حضور سیچلو در ایتالیا فدراسیون هیچ پرداختی به او نداشته است. سیچلو قرار بود با تیم «ب» کار کند. با توجه به این که از اسفند به ایران نیامد پرداخت ها هم کنسل شد. با توجه به شرایط ارزی، فدراسیون هم حساسیت زیادی درباره این موضوع داشت

رئیس سابق فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی گفت: اعزام ۳۷۲ ورزشکار از ۳۰ رشته به اندونزی قطعی شده است. البته این آمار جدای از افراد همراه است. برخی رشته ها بنا به شرایطی که دارند، درخواست تجدید نظر در مورد تعداد سهمیه ها را داشتند که باید بررسی شوند. تا ۲۴ خردادماه فهرست ورزشکاران و رشته ها را نهایی می کنیم. امکان این که در برخی رشته ها مانند بدمینتون، ژیمناستیک و سپک تاکرا تعداد سهمیه ها کم و زیاد شود، وجود دارد. بحث هایی در این زمینه وجود دارد که ستاد عالی بازی های المپیک در حالی بررسی است.


داورزنی درباره لیست بازنشستگان وزارت ورزش و جوانان افزود: به طور حتم آن چه که قانون مکلف کرده است، اجرا می شود. موضوع فدراسیون ها جدا است و اجرای این قانون درباره آن ها اتفاق افتاده است. مطمئنا در وزارت ورزش و جوانان این قانون نادیده گرفته نمی شود.


او در واکنش به این موضوع که نام علی رغبتی و شروین اسبقیان که با وزارت ورزش همکاری دارند و نام شان در فهرست ۳۰ نفره هست ادامه داد: کسانی که بازنشسته و در وزارتخانه مشغول به کار هستند، بر اساس همان قوانین و مقررات قبلی کار می کنند. حضور هیچ کدام از آن ها خلاف مقررات نیست. شورای نگهبان باید استفساریه ای را تائید و سپس ابلاغ کند. این اتفاق فقط در حوزه ورزش نیست و باید در همه نهادها اجرایی شود.


معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در اکثر استان ها تلاش شده تا از نیروهای جوان استفاده کنیم. در داخل وزارتخانه از نیروهای جوان برای حضور در نشست های مرتبط با استان ها استفاده می شود. بانک اطلاعاتی را تکمیل می کنیم و مطمئنا به نیروهای جوان میدان می دهیم.

انتهای پیام /

اظهارات داورزنی درباره مسائل مختلف ورزشی

 



انتهای پیام/

 

اظهارات داورزنی درباره وضعیت ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار