رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمدگفت: قریب به ۱۸هزارمعلول شناسایی شده،عنوان کرد:ازاین تعداد ۶هزار معلول مربوط به شهرستان بویراحمداست.

رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد درگفت وگویی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛با بیان اینکه در شهرستان بویراحمد۶مرکز توانبخشی شبانه روزی فعالیت می کنند،اظهارداشت:مرکز توانبخشی سپید باظرفیت نگهداری ۵۰معلول باهدف خدمت به معلولین بالای۱۴سال، از سال ۹۰شروع به فعالیت کرد.

سجاد پور حبیب افزود:هم اکنون مرکز توانبخشی سپید باتعداد ۱۹نفر پرسنل از ۳۳معلول حاضر در این مرکز نگهداری می کنند.

وی با بیان اینکه در سطح استان قریب به ۱۸هزارمعلول شناسایی شده،عنوان کرد:ازاین تعداد ۶هزار معلول مربوط به شهرستان بویراحمداست.
رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد تصریح کرد:هرماه به ازای هرمعلول مبلغی قریب به ۶۰۰هزارتومان یارانه به حساب صاحبان مراکز توانبخشی واریز می شود که این مبلغ با توجه به هزینه بالای درمان ودارویی معلولین کفایت نمی کند.

پورحبیب ادامه داد:خانواده معلولین نیز به دلیل عدم استقلال مالی قادر به پرداخت بخشی ازهزینه نگهداری که طبق قانون برای آنها پیش بینی شده نیستند ودر نتیجه خدمات رسانی به معلولین به سختی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد:انتظار این است باتوجه به مشکلات مراکزنگهداری معلولان، مسئولان وخیرین حمایت بیشتری ازاین مراکز داشته باشند.

انتهای پیام/د

شناسایی 18هزار معلول در کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.