کشته شدن ۱۲ عضو یک خانواده سوری در حملات ائتلاف آمریکایی به حسکه

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در حملات ائتلاف آمریکایی به منطقه حسکه در شمال شرق سوریه، دست‌کم ۱۲ غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیدبان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه، دستکم 12 غیرنظامی که همگی اعضای یک خانواده بودند کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حملات هوایی و توپخانه‌ای از جانب ائتلاف بین‌المللی علیه روستای هیدج در شمال منطقه حسکه که در اشغال گروه داعش قرار دارد، به مرگ دستکم 12 غیرنظامی منجر شد.»

در این بیانیه آمده است این غیرنظامیان که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز حضور داشته اند، همگی اعضای یک خانواده بوده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که گزارش‌های خود را از منابعی در سراسر سوریه تهیه می‌کند در ادامه افزود مرگ این 12 نفر، تعداد قربانیان غیرنظامی حملات ائتلاف آمریکایی در 24 ساعت گذشته در شرق رود فرات را به 20 نفر رساند.

روز پنجشنبه، 8 غیرنظامی دیگر در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور واقع در جنوب حسکه کشته شدند.

عناصر گروه تروریستی داعش بخش‌های بسیاری از مناطق تحت اشغال خود را در عراق و سوریه از دست داده اند. گزارش‌ها حاکی است اکنون عناصر داعش کمتر از 3 درصد سوریه را در اشغال خود دارند.

ائتلاف آمریکایی روز جمعه اعلام کرد در پی حملات هوایی خود در سوریه و عراق از چهار سال گذشته تاکنون 892 غیرنظامی «به طور غیرعمد» کشته شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار