ارگونومی عامل کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از کار

دانش ارگونومی به عنوان یک استراتژی جهت بهبود کیفیت و بهره وری، پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار و بهبود راندمان و عملکرد انسان نقش مهمی دارد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین همایش بین المللی ارگونومی ایران به منظور اشاعه و توسعه تخصصی- کاربردی دانش ارگونومی، ايجاد بستر مناسب جهت تبادل تجربيات در سطح ملی و بین المللی، آشنا ساختن مديران صنايع و سازمان ها و تصميم سازان با جنبه های کاربردی ارگونومی و نيز تثبيت جايگاه و نقش ارگونومی در روند توسعه کشور برگزار می شود.
 
دانش ارگونومی به عنوان یک استراتژی جهت بهبود کیفیت و بهره وری، پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار و بهبود راندمان و عملکرد انسان نقش مهمی دارد.

بر اساس این گزارش، برگزاری همایش دو سالانه توسط انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ايران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شریف به طور مشخص نشان می دهد کیفیت تنوع مطالعات و دامنه عملکرد ارگونومی چه مقدار افزوده شده و علاوه بر آشنایی آحاد جامعه، کیفیت و عمق مطالعات جامعه دانشگاهی را افزایش دهد. همچنین می تواند از ورود افراد غیر متخصص این رشته که گاهاٌ در سراسر ایران مشغول به فعالیت می باشند جلوگیری نماید.

گفتنی است، این همایش در مهرماه سال جاری با حضور اساتيد برجسته ارگونومی، پژوهشگران، مديران و کارشناسان صنايع و دانشجويان در خصوص موضوعاتی چون: ارگونومی سخت افزار، ارگونومی محیطی، ارگونومی شناختی و ارگونومی کلان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تاثیر ارکونومی در توسعه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
با سلام
در بیمارستان عباسی میاندوآب که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه می باشد هنوز ارگونومی و تکنیکهای مربوط به آن اجرایی نشده آیا بهتر نیست وزرات بهداشت به جای تبلیغات به صورت عملی از واحدهای زیر مجموعه خود شروع به پیاده سازی این فناوریها نماید؟ آیا ارگان دیگری غیر از وزارت بهداشت مسئول سلامتی افراد جامعه می باشد؟ و ...