دوردنیا با نوآوران؛

از خرید بلیط به کمک اسکن چهره تا طراحی خودکاری که صدا را ضبط می‌کند

محققان در سراسر جهان موفق به طراحی وسایلی شده اند که به کمک آنها می‌توان بلیط های قطار را به شیوه ای نوین خریداری کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اختراعات روزمره مخترعان در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی افراد و همچنین باز شدن دریچه‌های جدید علم و فناوری در مقابل هر یک از افراد می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی تعدادی از این اختراعات در سراسر جهان بپردازیم.

کامیون‌های خود‌ران به بازار آمدند

شاید در مورد هواپیما‌های بدون سرنشین یا قطار‌های بدون لوکوموتیو ران زیاد شنیده باشید، اما کمتر کسی درمورد کامیون‌های خود ران و بدون راننده شنیده است؛ این کامیون‌ها به فناوری هدایت خودکار مجهز هستند و بدون آنکه راننده نیاز باشد فرمان را در دست بگیرد حرکت می‌کند.

به گفته مخترع این فناوری در راستای مصرف سوخت کمتر و افزایش مقاومت کامیون‌ها در برابر باد این فناوری به وجود آمده است. به کمک این فناوری کامیون‌ها می‌توانند به صورت گروهی و پشت سر همدیگر حرکت کنند.

خرید بلیط قطار به کمک اسکن چهره

اسکن چهره فعالیت جدیدی نیست و امروزه به کمک این فناوری کار‌های بسیاری می‌توان انجام داد، اما زمانی که متوجه شویم از این فناوری می‌توان برای معاملات روزانه استفاده کرد به اهمیت اسکن چهره پی خواهیم برد ؛ محققان روشی را تهیه کرده‌اند که به کمک اسکن چهره می‌توان بلیط قطار را تهیه کرد یعنی برای خرید یک بلیط تنها کافی است صورت خود را اسکن کنید.

خودکاری با قابلیت ضبط صدا

شاید برای شما هم جذاب باشد که خودکاری طراحی شده است که همزمان با نوشتن صدا را هم ضبط می‌کند این خودکار قابلیت  دارد که تمام فایل‌ها را پس از آنکه ضبط کرد در تلفن همراه یا رایانه به اشتراک‌گذاری بگذارد؛  این خودکار توانیی ضبط  ۸۰۰ ساعت صدا را دارد و این  تکنولوژی به کمک نابینایان می‌آید و روش کار را به آنان نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.