احیا بافت سنتی روستا‌های استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: بافت سنتی روستا‌های استان بوشهر حفظ و احیا می‌شود.

احیا بافت سنتی روستا‌های استان بوشهر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حمید حیدری بریدی صبح شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بخش دلوار اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت زیرساخت‌های روستاها در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به اجرای طرح‌های ورزشی و اماکن تفریحی در روستاهای استان اشاره کرد و ادامه داد: ساخت زمین‌های چمن مصنوعی در روستاهای استان زمینه توسعه ورزش در این روستاها را فراهم ساخته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به اجرای بوستان های امید در روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: توسعه نشاط و شادابی در روستاهای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

وی از تلاش برای احیای بافت سنتی روستایی و تبدیل به مکان های بومگردی خبر داد و افزود: بنیاد مسکن طرح‌هایی را در راستای اصلاح معابر روستایی براساس بافت و اقلیم روستایی آغاز کرده است.

حیدری بریدی با اشاره به اصلاح و حفظ بافت باارزش روستایی بیان کرد: از جمله برنامه‌های بنیاد مسکن در روستاها احیای منازل سنتی روستاها، تبدیل منازل روستایی به مکان های گردشگری، توسعه اشتغال و بومگردی است.

وی با اشاره به اجرای سنگ‌فرش در روستاها به منظور حفظ بافت روستایی، اضافه کرد: توسعه روستاها را با نگاه به ارتقای سطح فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنین روستاها، احترام به فرهنگ­ گذشته و حال حاضر اهالی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/م

بافت سنتی روستاهای استان بوشهر احیا می‌شود

برچسب ها: بافت فرسوذه ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.