مقام صهیونیستی:

گزارش‌ها درباره توافق بر سر خروج ایران از جنوب سوریه صحت ندارد

یک مقام صهیونیست روز شنبه گزارش‌های مربوط به توافق مسکو و تل‌آویو درباره خروج مستشاران ایرانی از جنوب سوریه را رد کرد.

توافق اسرائیل و روسیه برای خروج ایران از جنوب سوریه صحت نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان٬ یک مقام ارشد صهیونیستی هر گونه توافق بین مسکو و تل‌آویو برای خروج مستشاران ایرانی از جنوب سوریه را رد کرد.

وب‌سایت روزنامه «شرق‌ الاوسط» روز جمعه در گزارشی ادعا کرده بود اسرائیل و روسیه بر سر خروج مستشاران ایرانی از جنوب سوریه توافق کرده‌اند. طبق ادعای این روزنامه، این توافق در تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو و زمانی که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روسیه به سر می‌بُرد، حاصل شده بود.

بنا بر گزارش «هاآرتص»، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی ضمن رد گزارش شرق الاوسط، با تکرار گزافه‌گویی‌های سران این رژیم علیه کشورمان، افزود نتانیاهو خواستار خروج کامل ایران از سوریه است. 

مقامات صهیونیستی در حالی ایران را متهم به حضور نظامی در سوریه می‌ کنند که پیش از این مقامات دولت سوریه و مقامات ارشد کشورمان تآکید کرده‌اند که حضور  ایران صرفاً مستشاری است و هیچ نیروی نظامی ایرانی در خاک سوریه حضور ندارد.

 ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، روز شنبه تمامی ادعا‌های اسرائیل درباره پایگاه‌های ثابت نظامی ایران در خاک سوریه را دروغ خواند و اظهار داشت: ایران با دعوت دولت دمشق در کشور ما حضور دارد و این مسئله خلاف حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه در سوریه است.

المعلم گفت: «در سوریه مستشاران ایرانی هستند که شهید هم داده‌اند و در کنار ارتش سوریه مبارزه می‌کنند. ما از سران و مردم ایران متشکریم که از ابتدا در مقابل تروریسم در کنار سوریه ایستادند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار