پایان گفتگوی وزرای گروه هفت با ابراز نگرانی از تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا

گفتگو‌های کشور‌های عضو گروه ۷ در سطح وزیران با ابراز «نگرانی جمعی» و «نارضایتی» از تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا پایان یافت.

پایان گفتگو‌های وزرای گروه هفت با ابراز نگرانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات کانادایی اعلام کردند گفتگو‌های کشور‌های عضو گروه هفت در سطح وزیران با ابراز «نگرانی جمعی» و «نارضایتی» از تعرفه‌های گمرکی جدید دولت آمریکا پایان یافت.

بیل مورنئو، وزیر دارایی کانادا روز شنبه در پایان نشست وزرای گروه هفت در یک اقامتگاه کوهستانی در ویستلر واقع در استان بریتیش کلمبیا کانادا در گفتگو با خبرنگاران گفت، وزرای گروه هفت روز شنبه از استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستند نگرانی مشترک و ناامیدی‌های آنان را به خاطر تعرفه‌های جدید آمریکا به کاخ سفید اعلام کند.

وزیر دارایی کانادا گفت، وزیران دارایی کشور‌های این گروه و روسای بانک‌های مرکزی به اتفاق آراء از اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ناراحت و رنجیده خاطر شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد وزرای امور اقتصاد و دارایی گروه هفت بر سر تصمیم واشنگتن برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا با همتای آمریکایی خود درگیر شدند.

بیل مورنئو وزیر دارایی کانادا اعلام کرد: «در بحث تجارت در چند روز اخیر اختلاف نظر‌هایی مهم وجود داشت. به اعتقاد ما آمریکایی‌ها تصمیم گرفته‌اند تدابیری اتخاذ کنند که به هیچ وجه سازنده نیستند و حتی برای توانایی ما در زمینه گفتگو و دستیابی به راه حلی برای مسائل تجاری از جمله در بحث آلومینیوم و فولاد مخرب هستند.»

اولاف شولتز وزیر اقتصاد آلمان نیز اعلام کرد، اختلاف نظر اتحادیه اروپا با آمریکا در رابطه با موضوع تعرفه فولاد و آلومینیوم در نشست گروه هفت به تقویت اراده سیاسی سران این کشور‌ها برای تسریع روند اصلاحات درون این اتحادیه می‌انجامد.

شولتز پس از نشست وزرای گروه هفت گفت: «چندین موضوع در نشست گروه هفت مورد بحث قرار گرفت که هیچ نوع اجماع و توافقی در رابطه با آن‌ها وجود نداشت. این موضوع واقعا در تاریخ گروه هفت بی‌سابقه است.»

کشور‌های اتحادیه اروپا علاوه بر موضوع تعرفه، نارضایتی خود را از تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر شرکت‌های اروپایی که خواستار تداوم تجارت با هردو طرف هستند اعلام کردند.

شولتز تاکید کرد باید از همه فرصت‌ها از جمله نشست هفته بعد سران گروه هفت در کبک کانادا که انتظار می‌رود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در آن شرکت کند، برای حل و فصل مناقشه تعرفه‌ای میان آمریکا و اتحادیه اروپا استفاده کرد.

انتهای پیام/

پایان نشست گروه ۷

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار