با مخترعین ایرانی؛

اگر مصرف قرص‌هایتان را فراموش می‌کنید از استارت‌آپ‌ها کمک بگیرید

یکی از استارت‌آپ‌ها دستگاهی را تولید کرده است که به سالمندان هشدار می‌دهد که در چه زمانی باید داروی خود را مصرف کنند.

همراه با اختراع جدید استارت آپ ها دیگر نگران آلزایمر نباشیدبه گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین طرح‌های مبتنی‌بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولاتی که این شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته‌اند و همچنین خدماتی که استارت‌آپ‌ها ارائه می‌کنند، بپردازد.

یکی از مهم‌ترین عواملی که یک بیماری را تسکین می‌بخشد، مصرف به اندازه دارو در زمان مناسب است؛ پزشکان متخصص همواره بر این نکته تأکید دارند که اگر بیماران به دنبال درمان هستند باید زمان مناسب داروهای خود را بداند و  دارو را مصرف کند.

اما متأسفانه برخی  بیماران فراموش می‌کنند که داروی خود را مصرف کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا عوارض جانبی بسیاری برای آنان به وجود آید و بیماری بهبود نیابد.

دستگاه‌هایی نوین که اجازه فراموشی را به سالمندان نمی‌دهند

به تازگی یکی از استارت‌آپ‌ها دستگاهی را تولید کرده‌ است  که به یاری سالمندان می‌آید و به آنها هشدار می‌دهد که در چه زمانی باید داروی خود را مصرف کنند.

این جعبه هوشمند در زمان مناسبی که بیمار باید داروی خود را مصرف کند، هشدارهای لازم را می‌دهد و چراغ می‌زند و در این هنگام سالمند متوجه می‌شود که زمان مصرف داروهایش رسیده است؛ همچنین اگر باز هم بیمار داروی خود را نخورد این دستگاه به اطرافیان سالمند پیام می‌زند و به آنها اطلاع می‌دهد که بیمارشان دارو مصرف نکرده است.

مقدار دارویی که هر یک از بیماران باید مصرف کنند در این جعبه قید شده و بیمار تنها باید مطابق با نسخه موردنظر پزشک قرص خود را مصرف کند.

به گفته سازنده این دستگاه هدف از طراحی و ساخت آن کمک به سالمندان و درمان آنها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار