نکات قرآنی؛

فرشتگان در شب قدر بر چه کسانی نازل می شوند؟ + فیلم

همزمان با فرارسیدن لیالی قدر،شما می توانید اشاره قرآن کریم را به رویدادهای مادی و معنوی شب قدر در زیر بخوانید.

رویدادهای شب قدر/ پاسخ قرآن به رویدادهای شب قدر/ صاحب شب قدر چه کسی است/به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه رمضان،‌ماه نزول قرآن و ماه بارش رحمت الهی و برکت است،‌ ماهی که عبادت در آن به مثابه یک سال است و نفس ها و خواب مومن نیز عبادت شمرده می شود.

در شب قدر چه اتفاق مهمی رخ می دهد؟

حجت الاسلام محمد حسین پویا سخنران و کارشناس علوم قرآنی می‌گوید:

در سوره مبارک فجر می‌فرماید: «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ»، «در آن شب، فرشتگان و روح به اذن پروردگارشان براى انجام هر كارى فرود آيند.»

نکته: امام صادق عليه السلام: آيا روح همان جبرئيل است؟ فرمود: جبرئيل از ملائكه است و روح برتر از ملائكه است. سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ‌ ...

با نزول فرشتگان بر قلب پيامبر و امام معصوم در شب قدر، ارتباط زمين با آسمان، مُلك با ملكوت و طبيعت با ماوراء طبيعت برقرار مى‌شود.

فرشتگان در شب قدر،‌ به صورت مکرر و استمرار در بین آسمان و زمین نزول دارند،‌ اما سوال اینجاست که نزول فرشتگان و روح برچه کسانی است؟‌ در سوره مبارک نحل جواب داده شده :«يُنَزِّلُ الْمَلَائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَىٰ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ...خدا فرشتگان را با روح به امر خود بر هر یک از بندگان که خواهد می‌فرستد که خلق را (اندرز داده و از عقوبت شرک به خدا) بترسانید (و به بندگان بفهمانید) که خدایی جز من نیست، پس از من بترسید.»

*از طریق جستجوگر گوگل(https://www.google.com/)همه مطالب درباره ماه رمضان را پیدا کنید. ( اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.