افزون بر ۵.۵ میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد

جانشین گمرکات استان بوشهر گفت: افزون بر ۵.۵ میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد.

افزون بر ۵.۵ میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، بهروز قره‌بیگی با بیان اینکه ۱۴ گمرک در استان بوشهر فعال است اظهار داشت: برای تسریع خدمات به بازرگانان و جلوگیری از تخلفات و قاچاق کالا، گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است.

وی از افزایش ۴۸ درصدی صادرات کالا در دو ماه امسال از گمرکات استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در دو ماه نخست امسال ۳.۳ میلیارد دلار کالا با احتساب میعانات گازی از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۸ درصد افزایش دارد.

جانشین ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه کالا‌های صادراتی از این گمرکات از نظر وزنی همانند مدت مشابه سال قبل بوده است گفت: در دو ماه امسال با احتساب میعانات گازی ۵.۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده که از نظر وزنی با سال گذشته تغییراتی نداشته است.

قره‌بیگی عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر را میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کود‌های معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سنگ گچ، آهک و محصولات کشاورزی دانست.

وی با اشاره به اینکه این محصولات به جمهوری کره، چین، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، کنیا، تایوان و بلژیک صادر شده است خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان بوشهر میعانات گازی تشکیل می‌دهد.

جانشین ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر بدون احتساب میعانات گازی افزایش یافته است تصریح کرد: در ۲ ماه امسال صادرات کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر از نظر وزنی ۱۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

قره‌بیگی افزود: در دو ماه امسال ۳.۵ میلیون تن کالای صادراتی به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

انتهای پیام/م

۳.۳ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.