انتقاد ژنرال چینی از اظهارات مداخله‌جویانه متیس در مورد دریای جنوبی چین

یک ژنرال چینی اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره دریای جنوبی چین را غیرمسئولانه و مداخله‌جویانه توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، یک ژنرال چینی ضمن حمایت از استقرار نیروی های این کشور در جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین، اظهارات روز گذشته جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، را «غیر مسئولانه و مداخله جویانه » دانست.

وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در نشست امنیتی سالیانه در سنگاپور از تحرکات نظامی پکن در جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین انتقاد کرد و این اقدام را تهدیدی علیه تایوان و سایر کشورهای منطقه  دانست.

ژنرال «هی لی» همزمان با حضور در نشست امنیتی سنگاپور گفت: هرگونه اظهار نظر غیر مسئولانه از سوی دیگر کشورها قابل قبول نیست. تلاش دیگر کشورها برای پیش کشیدن مسئله دریای جنوبی چین را، دخالت در امور داخلی خود قلمداد می کنیم.

وی در ادامه گفت: در پایگاه های ما در دریای جنوبی چین، سربازانی مستقر هستند  و سلاح هایی به آنجا ارسال  شده است. این نماد حاکمیت چین و دفاع ملی است.

این ژنرال ارتش چین افزود: آنهایی که نگرانی از نظامی شدن دریای جنوبی چین را فریاد می زنند، خود به چنین اقداماتی دست زده اند. آنها (آمریکا) امنیت ملی چین را به خطر می اندازند و حاکمیت پکن بر این منطقه را به چالش می کشند.

چین اوایل هفته گذشته چند کشتی جنگی را برای مقابله با دو شناور نیروی دریایی آمریکا که در حال انجام عملیاتی نزدیک جزایر تحت مناقشه «پارسل» بوده اند، به این منطقه اعزام کرد. بر اساس اعلام مقامات پکن، این عملیات نیروهای آمریکایی به طور جدی حق حاکمیت چین را نقض کرده بود.

انتهای پیام/

اعتراض ژنرال چینی به اظهارات متیس درباره دریای جنوبی چین

 

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار