مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

خروج بیش از هزار نفر شتر از بستر تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از خروج هزار و ۶۰۰ نفر شتر از بستر تالاب هامون خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان؛ نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  از خروج هزار و ۶۰۰ نفر شتر از بستر تالاب هامون خبر داد و گفت:پرونده تخلف محیط زیستی در حوزه شکار و صید، حمل غیر مجاز، نگهداری و خرید و فروش غیر قانونی در سطح استان تحویل مراجع قضایی شده است.

پورملایی  با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال تعداد ۱۱ پرونده تخلف محیط زیستی در حوزه شکار و صید، حمل غیر مجاز، نگهداری و خرید و فروش غیر قانونی در سطح استان تشکیل شده است افزود: این تعداد پرونده تحویل مقام قضایی استان شده به گونه‌ای که مجموع تعداد کشفیات و اقدامات آن شامل ۲۸ قطعه صید آبزیان، تعداد ۲ راس شکار پستانداران، زنده گیری و خرید و فروش پرندگان تعداد ۶۷۰ قطعه، کشف ۳ قبضه سلاح و کشف تعداد ۱۰ مورد انواع دیگر ادوات شکار می‌باشد.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در دو ماهه اول سال با توجه به تعطیلات، یگان حفاظت محیط زیست استان با برنامه ریزی و شبکه سازی توان اجرایی و بهره گیری از استعداد‌های همیاران و دوستداران محیط زیست توانسته عملکرد مناسب و حفاظتی متناسب با ظرفیت‌های طبیعت استان ایجاد کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: در دو ماهه گذشته تعداد دو مورد آتش سوزی در مناطق به خصوص تالاب هامون و خروج دام به ویژه شتر از بستر تالاب هامون به تعداد هزار و ۶۰۰ نفر شتر در کارنامه یگان حفاظت محیط زیست استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در بازه زمانی دو ماهه ابتدای سال جاری یگان حفاظت محیط زیست استان موفق شده است ضمن گشت و کنترل در مناطق مانع ورود افراد شکارچی و شروع به شکار آن‌ها به تعداد هفت مورد شود.

پورملائی در پایان خاطر نشان کرد: پهناور بودن استان، پراکندگی مناطق، وجود اقلیم‌های متفاوت، خشکسالی‌های طولانی مدت، توپوگرافی بسیار متنوع و ... موجب شده تا عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در استان متفاوت از سایر نقاط، برنامه ریزی دقیق‌تر و اجرایی پرچالش‌تر را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

خروج هزار نفر شتر از بستر تالاب هامون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار