رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۳۰ پرونده معوق و تعیین تکلیف نشده از معادن در استان داریم که در جلسه امروز ۵ پرونده بررسی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛نعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در شورای معادن با بیان اینکه تاکنون ۱۶ ماده معدنی مانند سنگ تزئینی و نما، سیلیس، فسفات، آهک صنعتی و دولومیت در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: ۴۸ میلیون تن سنگ تزئینی، ۲۱۹ تن شیل برای تولید آجر، ۲۲۱ تن سنگ گچ و ۱۵۰ تن مواد اولیه سیمان به عنوان بخشی از پتانسیل‌های معدنی استان شناخته شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۹۸۰ تن مواد معدنی ذخیره در استان افزود: ۱۷۷ باب معدن در استان ثبت شده که از این تعداد ۸۸ باب فعال و ۷۸ باب یا غیرفعال هستند و یا ذخایر آن‌ها تمام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به اشتغال یک هزار و ۸۹۵ نفر در معادن استان، بیان کرد: سال ۹۶ تعداد ۷ فقره پروانه بهره برداری در استان صادر و بیش از ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان انجام شد.

امامی با بیان اینکه سالانه ۵.۳ میلیون تومان مواد معدنی در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: برنامه امسال ما برندسازی هم در صنعت و هم در معدن برای معرفی محصولات ایتان در کشور و جهان است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا اواخر امسال و یا اوایل سال آینده کار‌های ثبت ملی ژئوپارک کوهرنگ را انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری درآمد ناشی از حقوق دولتی معادن استان را در سال گذشته یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان عنوان و تاکید کرد: توسعه ساز و کار‌های هم افزایی معدن برای افزایش توان رقابتی آنها، صدور ۱۰ فقره پروانه بهره برداری، حمایت مالی از طرح‌های تولیدی معادن، نظارت و پایش بر تولیدات معادنی و طرح مطالعه ژئوتوریسم منطقه دورک و شهرستان کوهرنگ از اقدامات بخش معدن استان در سال جاری است.

امامی با بیان اینکه تقریبا ۸۰ درصد اختیارات شورای معادن کشور به استان‌ها تفویض شده است، یاداور شد: تمدید و ابقای پرونده‌های بهره برداری یا از سرگیری فعالیت برای معادن تعطیل شده و بخشودگی‌ها در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بیش از ۳۰ پرونده معوق و تعیین تکلیف نشده از معادن در استان داریم که در جلسه امروز ۵ پرونده بررسی شد.

انتهای پیام/ پ

تعیین وضعیت ۳۰ پرونده معوق و تعیین تکلیف نشده از معادن

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.