صادرات شمش مس به افغانستان و عراق ممنوع شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از لغو صادرات شمش مس به کشور‌های عراق و افغانستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های که این سازمان برای مشکل صادرات بی‌رویه مس انجام داد، موفق شد این موضوع را رفع کند.

وی افزود: وزیر صنعت با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان دستور ویژه‌ای یه گمرک داد تا جلوی صادرات مس به کشورهاق عراق و افغانستان گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه صنعت مس در استان زنجان سبب اشتغال مستقیم ۳ هزار نفر شده است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نوسانات ارز تولید ظروف مسی استان زنجان با مشکل تهیه مواد اولیه مواجه شده بود که توانستیم این موضوع را حل کنیم.

وی از شبکه بانکی استان خواست تا بنگاه‌های اقتصادی که به بانک‌ها بدهکار هستند را به دستگاه‌های اجرایی معرفی کند، خاطرنشان کرد: در کارگروه تسهیل می‌توانیم با بخشش‌هایی که در نظر می‌گیریم سبب به کار افتادن واحد‌های تولیدی شویم.

فغفوری در پایان از تصویب مشوق‌های قانونی برای حمایت از تولید در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در راستای تامین نقدینگی کارخانه‌ها و همچنین تسهیل کسب و کار، از این پس ماشین‌آلات خط تولیدی که مشمول معاف از مالیات نبودند نیز با اخذ رویه می‌توانند از روش معاف از مالیات استفاده کنند.

انتهای پیام/پ

حمایت از تولید در سال ۹۷

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.