رئیس جمهور اتریش: کل اتحادیه اروپا به گاز مایع روسیه نیاز دارد

رئیس جمهور اتریش اعلام کرد نه تنها اتریش بلکه کل اتحادیه اروپا به ویژه به گاز روسیه، آن هم از زمان اتحاد جماهیر شوروی تاکنون نیاز داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، الکساندر فان دِربِلِن، رئیس جمهور اتریش در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش در وین اتریش اظهار داشت: «ظرفیت بسیار بزرگی برای گفتگو (با روسیه) وجود دارد. روسیه، بازار بسیار بزرگی با بیش از ۱۴۰ میلیون نفر جمعیت است. در نگاه میان مدت، قیمت جهانی نفت و به بیانی بهتر بهای تامین انرژی با افزایش مواجه می‌شود، اما به ویژه بعد از این افت و خیز‌های بهای انرژی، مبادلات تجاری از جمله در زمینه سرمایه گذاری مستقیم ظرف یکی دو سال گذشته دوباره از سرگرفته شده است و ما شاهد نرخ رشد اقتصادی فزاینده در میان دو کشور هستیم و به همین علت، به انجام سرمایه گذاری‌های مستقیم (میان دو کشور) امیدوارم.»

رئیس جمهور اتریش در پاسخ به سئوالی دیگر گفت: «واقعیت آن است که نه تنها اتریش بلکه کل اتحادیه اروپا به ویژه به گاز روسیه، آن هم از زمان اتحاد جماهیر شوروی تاکنون نیاز داشته است و ما از منظر اقتصادی، بهترین تجارب را در این مدت اندوخته ایم. با این حال سرزنش و ملامت برخی سیاستمداران آمریکایی در خصوص وابستگی اتحادیه اروپا به تحویل انرژی از ناحیه روسیه، بسیار زیاد شده است، اما نباید این مساله را نادیده انگاریم که گاز مایع آمریکا تا آنجا که من می‌دانم دستکم دو تا سه برابر گرانتر از گاز مایع روسیه است. تحت چنین شرایطی باید مقرون به صرفه بودن مدنظر قرار گیرد و در این میان روشن است که تامین گاز روسیه از گاز آمریکا مقرون به صرفه‌تر است. تحت این شرایط معتقدم که همکاری آتی میان شرکت گازپروم روسیه و شرکت «او. ام. فِ» اتریش، مبنای همکاری بسیار خوبی را تشکیل می‌دهد.»

انتهای پیام/

کنفرانس خبری مشترک روسای جمهور اتریش و روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار