باور‌های دینی باخطر مواجه شده است

نماینده مردم استان بوشهر مجلس خبرگان رهبری گفت: باتوجه به اینکه اعتقادات و باور‌های دینی در جامعه به شدت با خطر مواجه است علمای دینی و ائمه جماعات به مبارزه با بدعت‌ها اهتمام داشته باشند

باور‌های دینی باخطر مواجه شده است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اعلام کرد: روحانیت دیده بان فکر و اندیشه اسلامی است و پاسداری از مرز‌های اعتقادی از رسالت‌های این قشر است.

وی یادآورشد: گاهی دیده می‌شود که برخی افراد حیواناتی همچون سگ را از فرزندان خود بیشتر دوست می‌دارند که این موضوع بیانگر فقر اعتقادی است.

حسینی بوشهری گفت:نخستین وظیفه ائمه جماعات شناخت عمیق دین است؛ زیرا هر کسی که بخواهد دین را تبیین کند دانش لازم آن را باید دارا باشد.

وی افزود:امروزه باید بدانیم که سطح سواد جامعه افزایش یافته است و ائمه جماعات باید در کنار دانش حوزوی از علوم روز نیز آگاهی داشته باشند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت:قبل از اینکه به دیگران تذکر بدهیم باید خویشتن خویش را تذکر دهیم و به عبارت دیگر واعظ درونی داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه عالم دین باید عامل به احکام شریعت باشد، افزود: نشر فرهنگ اسلام و آموزه‌های دینی وظیفه سومی است که بر دوش روحانیت است؛ امروز در عصر غیبت کبری وظیفه رسالت انبیای الهی بر دوش روحانیت قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: روحانیون باید در مساجد حضور فعالانه داشته باشند؛ محله‌ها باید به وسیله مساجد اداره شوند.

حسینی بوشهری گفت:جاذبه‌های دین از فرصت‌های تبلیغی روحانیون است و در این راستا نباید به بودجه چشم دوخت بلکه باید به پیروی از علمای بزرگ جهادی عمل کرد.

انتهای پیام/م

علمای دینی و ائمه جماعات به مبارزه با بدعت ها اهتمام داشته باشند

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.