نبیه بری:‌ تحریم‌های آمریکا هیچ تأثیری بر روابط مستحکم ایران و لبنان ندارد

رئیس پارلمان لبنان در گفتگو با اسپوتنیک درباره حضور حزب‌الله در سوریه، روابط ایران و لبنان و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی سخن گفت.

نبیه بری:‌ حضور حزب‌الله در سوریه مانع ورود داعش به لبنان است/تحریم‌های آمریکا هیچ تأثیری بر روابط مستحکم تهران و بیروت نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نبیه‌ بری، رئیس پارلمان لبنان، گفت: نیروهای حزب‌الله و مستشاران نظامی ایرانی تا پایان آزادسازی تمام مناطق سوریه در این کشور خواهند بود.

نبیه بری با بیان اینکه سوریه و لبنان «همانند دوقلو» هستند و هر اتفاقی در سوریه بر مسائل لبنان نیز تأثیرگذار است، تأکید کرد: اگر حضور حزب‌الله در سوریه نبود، داعش به سراسر خاک لبنان نفوذ می‌کرد.

وی همچنین در خصوص لزوم حضور نیروهای حزب‌الله و ایران در سوریه افزود: حضور نیروهای حزب‌الله و مستشاران نظامی ایران در سوریه درست همانند  نیروی هوایی روسیه به درخواست رسمی دولت قانونی این کشور بوده است، در حالی‌که آمریکا که ‌در حال حاضر خواستار خروج نیروهای ایرانی و حزب‌الله می‌شود،  بدون اجازه دمشق نیروهای نظامی‌اش را وارد خاک سوریه کرده‌است.

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد:‌ نیروهای حزب‌الله و مستشاران نظامی ایران تا هنگامی که تمام مناطق اشغالی سوریه از وجود گروه‌های تروریستی آزاد نشود و تمامیت ارضی خاک سوریه بازنگردد، در سوریه حضور خواهند داشت.

نبیه بری اعتقاد دارد بحران سوریه بدون گفتگو بین روسیه، ایران، ترکیه، آمریکا، عربستان،‌ مصر و دست‌کم یک کشور اروپایی دیگر حل‌شدنی نیست و راه‌حل سیاسی برای سوریه بدون توافق این بازیگران امکان‌پذیر نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس اشغالی روند صلح بین اسرائیل و فلسطین را مختل کرده می‌گوید:‌ البته که چنین تأثیری داشت. گفتگوها بدون توافق بر سر اورشلیم (قدس اشغالی) موفق نخواهد بود،  پیش از این اختلاف‌های جدی بر سر اورشلیم (قدس اشغالی) وجود داشت اما حالا و با این حرکت دولت آمریکا این اختلاف‌ها به‌شدت عمیق شده‌است.

رئیس پارلمان لبنان در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص روابط لبنان و ایران و تحریم‌های آمریکا گفت:‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران هیچ تأثیری بر روابط مستحکم با تهران ندارد.

وی همچنین در خصوص موضع دولت لبنان درباره تحریم‌های آمریکا علیه برخی از اعضای حزب‌الله اظهار داشت: واکنش من (به  تحریم‌ها) یک چیز است و موضع رسمی دولت لبنان چیز دیگری. دولت لبنان می‌بایست به این تحریم‌ها پایبند باشد. اگر تحریمی علیه فرد خاصی وجود دارد، دولت لبنان نمی‌تواند با آن مراوده داشته باشد، او را بازداشت نمی‌کنند اما از مراوده مالی  آن شخص با هر بانک ملی‌ای ممنوع است.

انتهای پیام/

اظهارات نبیه بری درباره روابط ایران و لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار