استان قم در مقام نخست کمک به نیازمندان

استاندار قم گفت: قم مرکز همه حرکت‌های انقلابی بوده است و همچنین پیرامون کمک به ایتام نیز سرآمد دیگر استان‌ها قرار دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ سید مهدی صادقی در مراسم طرح اکرام به ایتام که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در میدان آستانه برگزار شد ضمن تشکر از مردمی که در طرح اکرام به ایتام شرکت کرده‌اند اظهار داشت: باید ایثارگری را از آنان یاد گرفت مردم از هیچ پوششی در کمک به نیازمندان دریغ نکردند.

وی شهر مقدس قم را مرکز انقلاب دانست و افزود: قم مرکز همه حرکت‌های انقلابی بوده است و همچنین پیرامون کمک به ایتام نیز سرآمد دیگر استان‌ها قرار دارد.

استاندار قم با تأکید بر اینکه مردم قم الگوی کمک به نیازمندان هستند عنوان کرد: مردم نسبت به همنوعان این احساس مسئولیت را داشته و کمک‌های خود را به آنان اهدا می‌کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی در این برنامه با اشاره به اینکه شگفتی‌های عظیمی هر ساله در طرح ایتام در استان قم رقم می‌خورد گفت: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی مردم نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر است اما کمک مردم سالانه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ارائه‌ شده امسال یتیم صغیر در قم نخواهیم داشت، افزود: دولت و مجلس به‌تنهایی نمی‌توانند این‌چنین به مردم کمک کند، مردم با شرکت در این طرح می‌توانند شگفتی‌های مؤثری را در این عرصه رقم بزنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم در زمینه عهده‌گیری تکفل ایتام در حال رسیدن به خودکفایی است، تصریح کرد: حضور مردم در این‌گونه صحنه‌ها نشانه اعتقادات آنان است.

همچنین در این برنامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: مهم این است که هر کسی با هر توان مالی که می‌تواند به نیازمندان با اخلاص کمک کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اهل‌بیت(ع) روایت داریم که در هنگام صدقه دادن دست خود را پایین‌تر از دست صدقه گیرنده بگیرد زیرا دستی که صدقه را برمی‌دارد دست خدا است.

وی با بیان اینکه باید خود را در شادی و غم نیازمندان شریک بدانیم افزود: میزان کمک مهم نیست بلکه مهم آن اخلاصی بوده که فرد در هنگام کمک به ایتام دارد.

انتهای پیام/الف

استان قم در کمک به ایتام سرآمد و الگوی دیگر استان‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.