ادعای مقامات رژیم صهیونیستی درباره عامل اصلی لغو بازی آرژانتین و اسرائیل

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند قطر با تطمیع مالی آرژانتین، این کشور را مجبور کرده بازی دوستانه تیم ملی فوتبال خود با اسرائیل را لغو کند.

قطر بازی دوستانه آرژانتین و اسرائیل را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، مقامات اسرائیلی قطر را عامل اصلی لغو بازی دوستانه آرژانتین و اسرائیل می‌دانند.

در پی اعتراضات گسترده هواداران فوتبال و فعالان حقوق بشر، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین روز چهارشنبه اعلام کرد با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی تصمیم به لغو دیدار دوستانه دو تیم فوتبال آرژانتین و اسرائیل گرفته است.

او که در برابر خبرنگاران سخن می‌گفت، همچنین تاکید کرد: مسئولیت من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین حکم می‌کند در راستای امنیت تیم خود قدم بردارم. به همین منظور است که چنین تصمیمی گرفتم. امیدوارم این اقدام به منزله کمک به صلح جهانی تلقی شود.

با این حال، خبرنگار روزنامه «هاآرتص» روز پنج‌شنبه در توئیتر خود مدعی شد:‌ مقامات اسرائیل معتقدند قطر به آرژانتین فشار آورده و تطمیع مالی کرده تا بازی دوستانه فوتبال این کشور را با اسرائیل لغو کند.

وی همچنین در ادامه ادعای خود افزود:‌ فدراسیون فوتبال آرژانتین پذیرفته است تا به خاطر لغو این بازی پول هنگفتی به اسرائیلی‌ها بدهد.

بازی دوستانه تیم فوتبال آرژانتین و رژیم صهیونیستی قرار بود شنبه آتی یعنی یک روز پس از روز جهانی قدس برگزار شود.

گفته می‌شود رژیم صهیونیستی برای انجام این بازی در قدس اشغالی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به تیم ملی فوتبال آرژانتین پیشنهاد داده و قرار بود در صورت بازی کردن مسی، ۳۰۰ هزار دلار دیگر نیز به آن اضافه شود.

در پی لغو این بازی بنا به گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با رئیس‌جمهور آرژانتین تماس گرفته، اما او اعلام کرده فدراسیون فوتبال مستقل است و رئیس‌جمهور نمی‌تواند در تصمیمات این نهاد دخالت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار