افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در آستانه نشست مهم سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و با توجه به بدتر شدن اوضاع صنعت نفت در ونزوئلا، بهای نفت خام در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت.

بر این اساس، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏دریای شمال (برنت) برای تحویل در ماه اوت با یک دلار و 96 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 77 دلار و 33 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت‏) در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه ژوئیه با یک دلار و 22 سنت افزایش، به 65 دلار و 95 سنت رسید.

اوپک و شرکای این سازمان اوایل سال 2017 به منظور جلوگیری از افزایش عرضه نفت به بازار در چارچوب توافقی متعهد شدند تولید نفت خود را کاهش دهند. با این وجود، روسیه و عربستان سعودی به تازگی از قصد خود برای افزایش تولید نفت خبر داده اند. اعضای اوپک و شرکای این سازمان نیز قرار است در نشست 22 ژوئن در وین این موضوع را بررسی کنند. با این حال وزیر نفت عراق روز پنجشنبه اعلام کرد افزایش تولید نفت هنوز در دستور کار اوپک قرار ندارد.

انتهای پیام/

نفت گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار