آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از بررسی فعالیت مدرسه غیردولتی غرب تهران تا صدور مجوز برای جذب ۲۵ هزار نیروی جدید

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون بررسی فعالیت مدرسه غرب تهران و صدور مجوز برای جذب نیروی انسانی سپری شد.

از بررسی فعالیت مدرسه غیردولتی غرب تهران تا صدور مجوز برای جذب ۲۵ هزار نیروی جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون صدور مجوز جذب 25 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان، بررسی فعالیت مدرسه غیردولتی غرب تهران و چگونگی برگزاری دوره های مهارت آموزی  سپری شد.

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان قربانی مدرسه غرب تهران/ آیا «معین» منحل می‌شود؟

ناصر کوهستانی رئیس آموزش و پرورش منطقه 2 تهران درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران و شائبه‌های رها کردن موضوع از سوی آموزش و پرورش، اظهار کرد: این موضوع هرگز از سوی آموزش و پرورش ساده تلقی نشده و به طور جدی پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون در زمان برگزاری امتحانات قرار داریم سعی شده تا فضای آرامی برای دانش‌آموزان فراهم شود اما بعد از اتمام امتحانات باقی مانده برخوردهای جدی‌تری با این موضوع خواهیم داشت.

وی درباره انحلال مدرسه گفت: پیش از آنکه رأی نهایی دستگاه قضایی اعلام شود تصمیم‌گیری در مورد انحلال مدرسه نمی‌کنیم و باید مراجع مربوطه بررسی‌های خود را درباره این اقدام اعلام کنند.

مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو برای آموزش و پرورش صادر شد

سعید طاهری مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه در برنامه پرسشگر‌ در خصوص چالش‌های جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش با توجه به اسناد بالا دستی سند تحول و برنامه ششم مسائلی در 4 دسته محتوایی، ساختار اداری و نیروی انسانی، امور مالی و تجهیزات و فضای آموزشی دارد که باید تمامی این موارد را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل‌ امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه از صدور مجوز جذب نیروی انسانی برای 25 هزار نیروی جدید آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ساماندهی نیرو در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است که باید با روش‌های اصلاح ساختار این چالش را برطرف کنیم و در این مسیر هرگز به خصوصی‌سازی تأکید نداریم.

چگونگی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری دوره های مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش که تیرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای جذب 17 هزار نیروی جدید کاملا مشخص شده است و بعد از برگزاری آزمون اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: چنانچه روند برگزاری آزمون و اعلام نتیجه تا قبل از نیمه دوم مرداد انجام شود؛ شروع دوره های مهارت آموزی را از تابستان کلید می زنیم و در این مورد دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دوره اعلام آمادگی کرده است.

چهاربند با بیان اینکه دوره های مهارت آموزی علاوه بر تابستان در طول سال تحصیلی برای مهارت آموزان تداوم دارد، گفت: با احتساب شروع دوره های مهارت آموزی از نیمه دوم مردادماه، مهارت آموزان حدود ۲۵۰ ساعت آموزش‌های اولیه در تابستان می‌گذرانند و پس از آن برای حضور در کلاس درس آماده می‌شوند و سایر آموزش های معلمی در حین فعالیت آنها خواهد بود.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: اگر شرایط پذیرش در آزمون استخدامی تا اتمام نیمه اول مردادماه به نتیجه نرسد؛ فرصت کافی برای آموزش های اولیه مهارت آموزان وجود ندارد بنابراین آنها بدون این آموزش ها وارد کلاس های درس شده و پس از آن دوره‌های آموزشی در طول سال تحصیلی برای این افراد در نظر گرفته می شود.

۳ فرهنگی در شورای عالی آموزش و پرورش عضو می‌شوند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته نقطه قوت برای آموزش و پرورش محسوب می شود؛ خبر امیدوارکننده در طول ایام انتخابات، انتخاب سه نفر از اعضا در همان مرحله اول بود و با ائتلاف صورت گرفته فرهنگیان شاهد هماهنگی بالای این اعضا بودیم و در کمتر انتخاباتی این موضوع قابل رویت است.

وی گفت: اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا سه نفر از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش را از میان مدیران واحدهای آموزشی با همین روش انتخاب کنیم.

بطحایی تصریح کرد: بعد از ماه رمضان جلسه از را با هیئت امنا خواهیم داشت و پیش از آن با اعضای فرهنگی جلسه می گذاریم تا روند کاری برای اعضای فرهنگی تبیین شود؛ حضور فرهنگیان در هیئت امنای صندوق نقش تشریفاتی نخواهند داشت و تصمیم گیری ها با حضور آنها ادامه دارد.

اطلاع رسانی شفاف برای تعیین سهم معلمان در صندوق

منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش  درباره روند عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: فعالیت این صندوق برای خدمات رسانی به فرهنگیان است و حساب ریال به ریال آن با دقت بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان تابع قوانین تجاری و اقتصادی است بنابراین بررسی عملکرد آن در قالب همین قوانین توجیه‌پذیر است.

مجاوری تصریح کرد: فرهنگیان می‌توانند با مراجع به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان و وارد کردن کد پرسنلی و کد ملی از میزان گردش حساب خود در این صندوق مطلع شوند که این شرایط مدت‌هاست برای فرهنگیان وجود دارد اما به دلیل اطلاع رسانی ناکافی فرهنگیان از این فرصت مطلع نبودند.

شرایط ورود دانش آموزان پایه هفتم به مدارس تیزهوشان اعلام شد

مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای، شرایط ثبت نام دانش آموزان داوطلب تحصیل در پایه هفتم دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان سال ۹۸-۹۷ را اعلام کرد. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع دانش آموزان داوطلب تحصیل در پایه هفتم دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان و اولیای آنان می‌رساند که انتخاب دانش آموزان پایه هفتم در این مدارس بدون آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و صرفاً براساس سنجش استعداد و هوش داوطلبان انجام خواهد شد. بر این اساس متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۴ خرداد ماه برای ثبت نام به سامانه مربوطه مراجعه کنند.

سنجش استعداد و هوش داوطلبان همزمان در سراسر کشور در تاریخ ۵ مردادماه انجام می‌شود و اسامی پذیرفته شدگان در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اعزام فرهنگیان به خارج از کشور اعلام شد

نتایج آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بعد از ۲۰ خرداد ماه و از طریق مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

شرکت کنندگان در آزمون مذکور می‌توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر بعد از تاریخ فوق (۲۰ خردادماه) با مراجعه به سایت مرکز امور بین الملل  از روند اعلام نتایج آگاه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار