پوتین و شی جین پینگ بر تقویت روابط مسکو-پکن تاکید کردند

رؤسای جمهور روسیه و چین در دیداری پیش از برگزاری نشست سازمان شانگهای بر تقویت روابط میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز جمعه در دیدار با شی جین پینگ، همتای چینی خود، در پکن اعلام کرد سطح همکاری‌ها میان روسیه و چین در بالاترین سطح در مقایسه با گذشته قرار دارد. 

او همچنین اعلام کرد همکاری با چین در صدر اولویت‌های روسیه قرار دارد و این همکاری‌ها هم اکنون به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

این دیدار با گذشت تنها یک ماه از آغاز دور جدید ریاست جمهوری پوتین صورت می‌گیرد. یوری اوشاکف، مشاور امور خارجی پوتینف اعلام کرد در تاکید بر اهمیت روابط مسکو و پکن باید به این موضوع اشاره کرد که پوتین و شی جین پینگ تاکنون ۲۵ بار دیدار و گفتگو کرده‌اند که پنج بار آن تنها در سال گذشته بوده است.

پوتین پس از برگزاری مراسم رسمی استقبال در سالن بزرگ خلق در مرکز پکن ابتدا با لی کچیانگ، نخست وزیر چین، دیدار کرد.  او در این دیدار با اشاره به روابط اقتصادی رو به گسترش دوکشور لزوم جستجوی حوزه‌های تازه همکاری را میان پکن و مسکو مورد تاکید قرار داد.

لی نیز اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود حجم مبادلات تجاری در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

روسیه و چین در واکنش به استراتژی امنیت ملی آمریکا که در آن چین و روسیه به عنوان دو دشمن اصلی آمریکا توصیف شده‌اند وعده داده‌اند تا همکاری‌های نظامی سیاسی و اقتصادی خود را گسترش خواهند داد. آن دو همچنین درصدد تقویت سازمان همکاری شانگهای برآمده‌اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار