اجرای طرح ساماندهی سنگ افراشته های محوطه باستانی «شهریری» مشگین شهر

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح ساماندهی سنگ افراشته های محوطه باستانی شهریری در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

نادر فلاحی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: شهریری یکی از سایت های باستانی استان اردبیل است که آثار تمدن هایی با قدمت هفت هزار سال در آن کاوش شده است.

وی افزود: ساماندهی شهریری اخیرا به مطالبه عمومی تبدیل شده است و با پیگیری استاندار و نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی، ماموریت ساماندهی در کوتاه مدت به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل واگذار شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: با پیگیری های مداوم در سال جاری اعتباری به منظور اجرای پوشش سنگ افراشته ها پیش بینی شده است اما به تخصیص آن اکتفا نکردیم و از محل اعتبارات سال گذشته اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته فلاحی در وضعیت فعلی ساماندهی جاده دسترسی به سایت باستانی از روستای پیرازمیان در دست اجرا بوده و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است.

وی همچنین به پیگیری ثبت جهانی سایت موزه شهر یری در 400 هکتار اشاره کرد و بیان داشت: این منطقه قابلیت ثبت جهانی را داشته و از آثار تاریخی منحصر به فرد در استان و کشور است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تقدیر از پیگیری رسانه ها در خصوص وضعیت این منطقه باستانی خواستار تداوم مشارکت و همکاری در اطلاع رسانی اقدامات احیا و ساماندهی این اثر باستانی شد.

انتهای پیام/ح

پیگیری ثبت جهانی سایت موزه شهریری مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.