فرهنگ عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در استان بوشهر ترویج یابد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر ترویج فرهنگ عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در استان بوشهر تاکید کرد.

فرهنگ عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در استان بوشهر ترویج یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، حسین دلشب صبح شنبه در نشست با فعالان محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: هجوم و گستردگی مواد پلاستیکی در محیط طبیعی خطرات بسیار زیادی را در پی دارد که بر سلامت و زندگی ما اثر می‌گذارد.

وی یکی از قربانیان توسعه استفاده از محصولات پلاستیکی و عدم دفع مناسب آن را تنوع زیستی و حیات وحش دانست و اضافه کرد: ریزدانه‌های پلاستیکی برای محیط زیست و حیات وحش خطری جدی محسوب می‌شوند و نتایج مرگباری در زندگی حیات وحش می گذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه این ریزدانه‌ها در مناطق دریایی نمود بیشتری دارند، افزود: انواع مواد پلاستیکی به تدریج در دریا شکسته و خرد شده و با تولید به ریزدانه اثرات مرگبار خود را بر تنوع زیستی دریایی می‌گذارند.

وی خواستار مشارکت و توجه جدی و همگانی در کنترل استفاده روزافزون از مواد پلاستیکی شد و خاطرنشان کرد: همه مردم و دستگاه‌ها باید در قبال استفاده معقول از مواد پلاستیکی احساس مسئولیت کرده و برای کنترل آن گام بردارند.

دلشب خواستار استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه پلاستیکی شد و ادامه داد: عدم استفاده از لباس‌های با الیاف طبیعی، اجتناب از خرید محصولاتی که بسته‌بندی پلاستیکی دارند و استفاده مجدد از کیسه‌های پلاستیکی باید مد نظر باشد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است و می‌توان به اجرای طرح عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در شهرستان دشتستان اشاره کرد.

انتهای پیام/م

ترویج فرهنگ عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.