دیدار روسای جمهور افغانستان و ازبکستان در چین

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در دیدار با میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان در شهر چینگداو چین، درباره تقویت مناسبات دو جانبه و موضوعات منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار روسای جمهور افغانستان و ازبکستان در چینبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در دیدار با میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان در شهر چینگداو چین، درباره تقویت مناسبات دو جانبه و موضوعات منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار گفت: با تحقق پروسه صلح نه تنها اینکه ازبکستان با افغان ها کمک می کند بلکه کشورهای دوست و بین المللی را هم تشویق می نماید که افغان ها را در موفقیت این پروسه کمک نمایند.

طرفین درباره همکاری های تجاری و اقتصادی تاکید کردند که اکنون یک دیدگاه بزرگ اقتصادی موجود می باشد و روابط تجاری چین و افغانستان از طریق ازبکستان تقویت خواهد یافت.

در این دیدار طرفین در خصوص آغاز کار پروژه های زیربنایی مانند شبکه های انرژی برق و خط آهن به صورت مفصل گفتگو کردند و فیصله شد که تیم های تخنیکی دو کشور به زودی نشست های کاری خویش را برگزار نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار