واکنش دولت افغانستان به اعلام آتش بس 3 روزه طالبان

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام آتش بس گروه طالبان را آغازی خوب خواند و گفت: دولت افغانستان انتظار دارد با تکرار این گونه آتش بس ها، امنیت در این کشور برقرار شود. 

واکنش دولت افغانستان به اعلام آتش بس 3 روزه طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام آتش بس گروه طالبان را آغازی خوب خواند و گفت: دولت افغانستان انتظار دارد با تکرار این گونه آتش بس ها، امنیت در این کشور برقرار شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که طالبان به خواست علما و مردم افغانستان پاسخ مثبت دهد و برای پایان یافتن جنگ در این کشور تمرکز کند.

گروه طالبان امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اعضای این گروه در آتش بس سه روزه  در ایام عید سعید فطر به نیروهای امنیتی افغان حمله نمی کنند اما نظامیان خارجی از این آتش بس مستثنی نیستند و عملیات طالبان ضد نظامیان خارجی ادامه می یابد.

گروه طالبان هدف از این تصمیم را فراهم شدن زمینه عبادات و دید و بازدید درایام عید فطر اعلام کرد.

این اقدام طالبان در حالی است که دولت افغانستان هفته گذشته اعلام کرد به حمایت از فتوای روحانیون این کشور و با قبول پیشنهاد آنان برای آتش بس،از 27 رمضان (22 جوزا) تا 5 روز بعد از عید سعید فطر در جنگ با طالبان آتش‌بس اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار