مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد؛

برخورد پلیس با تردد و پارک کردن وسایل نقلیه در پیاده روها

تردد و پارک کردن وسایل نقلیه داخل پیاده‌روها علاوه بر جریمه نقدی، نمره منفی را نیز برای راننده متخلف به همراه خواهد داشت.

برخورد پلیس با تردد وسایل نقلیه در پیاده روهابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: عابران پیاده به‌عنوان آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیکی همواره در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مورد حمایت قرار گرفته‌اند. زیرا در صورت کوچک‌ترین برخورد وسیله نقلیه با عابر، امکان بروز شدید‌ترین آسیب‌ها برای شخص عابر متصور است.

شریفی در ادامه افزود: در بند پ ماده 161 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظف شده‌اند پیش از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده و در صورت حضور یا عبور اشخاص، وسیله نقلیه خود را متوقف سازند و همچنین با دادن علامت (روشن کردن فلاشرها) رانندگان پشت سر را نیز به توقف دعوت نمایند تا عابرین پیاده با آرامش عبور کنند.

وی در رابطه با گذرگاه‌های عابر پیاده اظهار داشت: پیاده‌روها، محل‌های خط کشی، گذرگاه‌های غیرهمسطح(پل‌های هوایی و زیرگذرها) محل‌هایی هستند که عابرین مجاز به تردد از آن‌ها می‌باشند. از این رو تردد وسایل نقلیه داخل پیاده‌روها علاوه بر جریمه 65 هزار تومانی، 5 نمره منفی را نیز برای راننده متخلف به همراه خواهد داشت و در صورت توقف (پارک کردن) در داخل پیاده‌روها ضمن جریمه  40 هزار تومانی باعث انتقال وسیله نقلیه توسط جرثقیل به پارکینگ نیز می‌گردد.

شریفی همچنین متذکر شد: عدم رعایت تقدم، تجاوز وسایل نقلیه به گذرگاه عابر پیاده یا توقف در این محل‌ها نیز 20 هزار تومان جریمه را برای راننده متخلف به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار