مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون سم‌پاشی رایگان دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری در 800 روستای استان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  نادر پرور مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یکی از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است که از طریق نیش کنه منتقل می‌شود، با گرم‌تر شدن هوا فعالیت و تکثیر کنه‌ها افزایش می‌یابد.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در مورد آخرین وضعیت بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو تا به امروز، گفت: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون موردی از ابتلای این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو، همکاری و مشارکت دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی در سم‌پاشی به موقع دام و جایگاه‌های نگهداری بسیار ضروری است.

پرور با بیان اینکه ایمن‌سازی رایگان دام و جایگاه‌های نگهداری آن‌ها بر علیه بیماری تب کریمه‌کنگو در بیش از 50 درصد روستاهای استان انجام شده است، گفت: تاکنون سم‌پاشی رایگان دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری در 800 روستای استان با اولویت مناطق‌ زلزله‌زده، مرزی، گرمسیری و مناطق محروم انجام شده است.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه به دامدارن توصیه کرد، تا پایان شهریورماه هر 45 روز یک‌بار این سم‌پاشی‌ها را به صورت منظم انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تب کریمه‌کنگو بیماری‌ قابل انتقال از دام به انسان

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.