در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلاف سردرگم شناسایی خانه های خالی در وزارت راه و شهرسازی

مظاهریان از معطل ماندن راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی بعلت فقدان دسترسی به 34 بانک اطلاعاتی دستگاه‌های دولتی خبر داد.

کلاف سردرگم شناسایی خانه های خالی در وزارت راه و شهرسازیحامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه ،نیازمند دریافت آمار و اطلاعات از سایر دستگاه‌های دولتی است ،اظهار کرد: برخی از اطلاعات مهم افراد در سازمان ثبت و اسناد وجود دارد و به دلیل آنکه این سازمان زیر مجموعه دولت نیست نمی‌توانیم این اطلاعات را در اختیار بگیریم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در زمانی که قانون به اشتراک نگذاشتن اطلاعات دستگاه های مختلف را به تصویب می‌رسانند باید ماده و آیین‌نامه‌ای هم برای موارد ضروری لحاظ می کردند.

مظاهریان تاکید کرد: 34 بانک اطلاعاتی در اختیار دستگاه‌های مختلف است که مفاد آنها باید از طریق یک کارگروه مشترک و یا آیین‌نامه ای در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا بتوانیم هر چه سریع‌تر سامانه شناسایی خانه‌های خالی را تهیه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شناسایی خانه‌های خالی ، نیازمند یک سری فرآیند و هماهنگی است که باید از طریق دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

وی در پایان گفت: هم اکنون مودیان مالیاتی می‌توانند از مالکانی که واحدهای خالی در اختیار دارند مالیات اخذ کنند.

انتهای پیام/

اخذ مالیات از مالکان واحدهای خالی توسط مودیان مالیاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار