آخوندی:

راه آهن اینچه برون - گرمسار برقی می شود

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار در تیرماه امسال خبر داد.

راه آهن اینچه برون - گرمسار برقی می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز  در جمع نمازگزاران عید فطر در عیدگاه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان، از آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار خبر داد و اظهار کرد: قرارداد این پروژه به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو امضا شده است و از تیرماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی اجرای این پروژه را اقدام بسیار مهم برای آبادانی منطقه و اتصال کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب توصیف کرد.

وزیر راه شهرسازی در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزارن اهل سنت گنبدکاووس از پیگیری اتصال گنبدکاووس به خطوط ریلی کشور خبر داد و گفت: این کار نیز حتما انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی به مردم گنبد اطمینان داد این پروژه پیگیری کرده و اتصال گنبدکاووس به شبکه ریلی کشور یا از طریق پروژه راه آهن گرگان - مشهد و یا از طریق پروژه اینچه برون - گرمسار انجام خواهد شد.

وی که در پاسخ به درخواست های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس سخن می گفت، با اشاره به اجرای جاده موسوم به نفت که گنبد را به منطقه مرزی اینچه برون وصل می کند، گفت: این پروژه فعال بوده و با همکاری وزارت نفت تکمیل آن در دست اقدام است.

آخوندی به عملیاتی کردن پروژه کمربندی شهر گنبدکاووس به عنوان دیگر خواسته مردم این شهرستان اشاره کرد و قول مساعد برای پیگیری اجرای آن را به مردم منطقه داد و گفت: برای بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی مردم، پروژه های مفصلی برای منطقه تعریف شده است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مصمم به دفاع از حاکمیت و منافع ملی کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس همین سیاست مهم، دولت موفق شد در پنج سال گذشته موقعیت بسیار ممتازی را در جهان برای کشور کسب کند و تمامی شرارت ها و خواب های آشفته ای که دشمنان برای ایران دیده بودند را به خود آنان برگرداند.

آخوندی افزود: در پی خروج یکجانبه و بی مبنای آمریکا از برجام، دولت و ملت ایران با وقوف کامل به مسئولیت های خود، همچنان برای صلح وامنیت در منطقه پر آشوب خاورمیانه تلاش می کند.

آخوندی خاطر نشان کرد: با خروج آمریکا از برجام، تمام قدرت ها و دولت های مختلف به جهت اخلاقی، حقوقی و سیاسی حق را به ملت ایران داده و ایران به عنوان پرچمدار صلح در منطقه شناخته شده و آمریکا برخلاف قدرت ظاهری خود، منزوی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پای بندی ایران به تعهدات خود و نیز حفظ و دفاع از منافع ملی کشورمان گفت: دولت با سرپنجه تدبیر از این شرایط سخت نیز گذر خواهد کرد و پرچم منطق ، تدبیر و سازندگی در منطقه را به دست خواهد گرفت.

گفتنی است؛ سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان از روز گذشته شروع شده و وی در اولین روز از سفر خود نیز روز گذشته با حضور در شرق استان گلستان، از جاده کوهستانی خوش ییلاق به عنوان محور ارتباطی گلستان به استان سمنان بازدید کرد.

آخوندی امروز (جمعه) نیز علاوه بر حضور عیدگاه اهل سنت گنبدکاووس، ضمن بازید از جاده مینودشت - گالیکش، با حضور در نماز عید فطر برادران اهل سنت در روستای دهنه شهرستان کلاله، ضمن بازدید از این روستا، از پل کوسه در ورودی شهر کلاله نیز بازدید می کند.

منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان، محل اتصال راه اهن بین المللی قراقستان - ترکمنستان - ایران است که با افتتاح آن در سال 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور، خط آهن منطقه تا چین امتداد پیدا کرد.

انتهای پیام /

اتصال گنبدکاووس به خطوط ریلی کشور در حال پیگیری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار