امارات پنجره‌های هواپیما‌های لوکس را حذف می‌کند!

یک شرکت هواپیمایی اماراتی از تصمیم خود برای حذف پنجره‌های هواپیما‌های لوکس خبر داد.

امارات پنجره‌های هواپیما‌های لوکس را حذف می‌کند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، آیا در یک هواپیمای بدون پنجره خوابتان می‌برد؟ شاید چنین هواپیمایی از نظر شما یک کابوس باشد، اما یک خط هواپیمایی امارات واقع در دوبی قصد دارد پنجره‌های هواپیما‌ها را بردارد. مسافران این هواپیما‌ها به جای تماشای ابر‌ها و آسمان واقعی قرار است تصاویری از فضای بیرونی دریافت کنند که از پنجره‌های مجازی پخش می‌شوند.

کابین‌های این هواپیما‌ها در واقع سوئیت‌های خصوصی هستند که در‌های کشویی دارند و از فناوری‌های بسیار پیشرفته در آن‌ها استفاده شده است. این در‌ها از کف تا سقف هواپیما کشیده شده اند.

این پنجره‌ها مجهز به دوربین‌های فیبر نوری هستند که تصاویر مجازی را از دنیای بیرون در آنِ واحد تهیه می‌کنند و در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

هنوز از طراحی این شرکت هواپیمایی رونمایی نشده و مسئله حذف پنجره‌های معمول هواپیما‌ها به تازگی مطرح شده است. گرچه برخی از برداشته شدن پنجره‌های هواپیما‌ها استقبال می‌کنند، برخی می‌گویند این پنجره‌ها باعث برقراری ارتباط مسافر با جهان واقعی می‌شوند و تجربه جذابی را برای او به ارمغان می‌آورند.

منتقدان این طراحی می‌گویند اگر یک مسئله اورژانسی پیش بیاید و خدمه هواپیما مجبور باشند برای آگاهی از فضای بیرونی و تخلیه احتمالی از پنجره‌ها بیرون را نگاه کنند، این امکان از آن‌ها گرفته می‌شود. همچنین اگر یک مشکل برقی پیش بیاید پنجره‌های مجازی خاموش می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار