ویژگی امنیتی iOS 12؛ پس از یک ساعت، دسترسی USB غیرفعال می‌شود

اپل ویژگی امنیتی جدیدی به iOS 12 اضافه کرده که باعث می شود در صورت غیرفعال بودن گوشی بیش از یک ساعت، USB آن غیرفعال شود.

ویژگی امنیتی iOS 12؛ پس از یک ساعت، دسترسی USB غیرفعال می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اپل در نسخه دوازدهم سیستم عامل آی او اس، ویژگی امنیتی جدیدی قرار داده است که باعث می شود زمانی که گوشی بیش از یک ساعت غیرفعال باشد، برای فعال شدن USB آن لازم است تا قفل صفحه باز شود.

البته این قابلیت در آی او اس 11.4 نیز به کار رفته بود با این تفاوت که 7 روز باید از غیرفعال بودن گوشی میگذشت تا USB غیرفعال میشد؛ حالا اپل این قابلیت را ارتقاع و امنیت آیفون ها را افزایش داده است. زمانی که گوشی شما به مدت یک ساعت یا بیشتر غیرفعال باشد و حتی اگر به کامپیوتر متصل باشد، دیگر امکان استفاده از iTunes وجود نخواهد داشت و برای اتصال دوباره آن نیاز است تا رمز عبور خود را وارد کنید.

استفاده از برخی دستگاه ها مانند GrayKey Box برای شکستن قفل آیفون، نیاز است تا گوشی را به واسطه USB  به کامپیوتر متصل کنید؛ با قابلیت امنیتی جدید اپل، تنها تا یک ساعت پس از قفل صفحه گوشی، USB فعال خواهد بود؛ بنابراین امنیت آیفون بسیار بالا می رود و روش مذکور دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

در حال حاضر ویژگی امنیتی جدید اپل در نسخه آزمایشی آی او اس 12 وجود دارد و برای عرضه عمومی آن باید تا اوایل پاییز صبر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار