به دلیل وسعت، شهرستان دیر کمبود بازرس دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دیر گفت: به دلیل وسعت شهرستان کمبود بازرس داریم.

به دلیل وسعت شهرستان دیر کمبود بازرس داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کرامت آزاده در نشست با نمایندگان اصناف بخش بردخون اظهار داشت: دو بخش بازرسی در شهرستان وجود دارد که علاوه بر چهار بازرس صنعت و معدن، اتاق اصناف نیز دارای دو بازرس است، اما با توجه به گستره تحت پوشش با کمبود بازرس روبرو هستیم، هرچند بازرسان افتخاری همکاری دارند و گزارشات آنان کارگشا است.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در شهرستان فعال است، افزود: دو هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در شهرستان دیر فعالیت می‌کنند که به دلیل پراکندگی آن‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها کار بازرسی دشوار است.

آزاده با یادآوری اینکه تا سال قبل نرخ گذاری برخی واحد‌های خدماتی بر عهده کمیسیون نظارت بوده و اکنون به اصناف واگذار شده، اضافه کرد: اعتباراتی به بخش تولید اختصاص یافته که مبلغ آن به طرح توجیهی بستگی دارد و منتظر استقبال مردم از این طرح‌ها هستیم.

بردخون تشنه سرمایه گذاری است

بخشدار بردخون نیز با اشاره به اینکه بازار محل رقابت است و کسبه با ارتقاء کیفیت، کارخود را رونق دهند، گفت: بازاریان خط مقدم اقتصاد هستند و نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هرگز فراموش نمی‌شود.

علی اخلاقی با بیان اینکه بخش بردخون تشنه سرمایه گذاری است، افزود: اقداماتی برای ایجاد شهرک صنعتی روستایی در بخش بردخون صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد.

نامهربانی دولت‌ها با اصناف

محمدتقی بحرانی رئیس اتاق اصناف شهرستان دیر نیز گفت: با استفاده از برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های شهرستان برای پیشبرد اهداف بهره ببریم که امیدواریم فعالان اقتصادی و صنفی مشارکت فعالانه کنند تا زمینه توسعه شهرستان فراهم شود.

مسئول نمایندگی اتاق اصناف بخش بردخون نیز گفت: نامهربانی دولت‌ها به اصناف به یک عادت تبدیل شده و آنگونه که شایسته است به مشکلات بازاریان توجه نمی‌شود و طرح‌های شبنم و ملت کارت اصناف به صورت نیمه اجرا شده که سودی برای کسبه نداشته است.

صادق نظری با اشاره به مشکلات اصناف ابراز داشت: عدم ثبات قیمت ها، هزینه زیاد بیمه، عدم پرداخت تسهیلات کم بهره، بهای زیاد برق مصرفی، افزایش اجاره بها، عدم وجود نمایندگی امور مالیاتی و دارایی در بخش، عدم واگذاری زمین به صنوف آلاینده متقاضی خروج از مناطق مسکونی و آموزشی از جمله مشکلات این بخش است.

نمایندگان اصناف نیز به موضوعاتی نظیر بازرسی از واحد‌های صنفی، آشنایی اصناف با قوانین، تداخل صنفی در شهرها، تعطیلی واحد‌های صنفی در زمان بازرسی، انتخاب بازرس افتخاری و لزوم صندوق انتخابات اصناف در بخش اشاره کردند و خواستار توجه به خواسته‌ها و مشکلات این قشر شدند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.