حمایت همه‌جانبه کانادایی‌ها از نخست‌وزیرشان در برابر توهین‌های ترامپ

اکنون حتی سیاستمداران محافظه‌کار منتقد جاستین ترودو از نخست‌وزیر لیبرال خود برای اتخاذ لحنی تند علیه دونالد ترامپ پشتیبانی می‌کنند.

حمایت همه‌جانبه کانادایی‌ها از نخست‌وزیرشان در برابر توهین‌های ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، مردم کانادا با توجه به اتفاقات رخ داده در نشست گروه هفت و در مسیر اختلاف نظر بین جاستین ترودو، نخست‌وزیرشان با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، جانب ترودو را گرفته‌اند.

به نوشته واشنگتن پست، قبل از این که ترودو به عنوان نخست‌وزیر کانادا انتخاب شود، او با مخالفت‌هایی از جانب منتقدان روبرو بود.

منتقدان وی می گفتند: او برای تصدی سمت نخست وزیری کانادا بسیار جوان است و نمی تواند برنامه هایی برای جذب سرمایه‌گذاری های خارجی به کانادا طراحی کند.

اما ترامپ با سیاست های تنش‌زای خود پس از اجلاس گروه 7 در کبک به ترودو کمک کرد دشمنان و منتقدانش حول سیاستی واحد گردهم آیند و با نخست وزیر کانادا هم‌صدا شوند. اکنون حتی سیاستمداران محافظه کار منتقد ترودو از نخست وزیر لیبرال خود برای اتخاذ لحنی تند علیه ترامپ پشتیبانی می کنند.

جیمی وات، تحلیلگر محافظه کار کانادایی از مرکز مطالعات استراتژیک تورنتو می گوید: من فکر می کنم گاهی اوقات لازم است شما به بچه قلدر مدرسه بگویید که دیگر نمی توانی پول ناهار مرا به زور از من بگیری و من فکر می کنم این همان کاری است که نخست وزیر امروز انجام داد و فکر می کنم اکثر کانادایی ها خواهند گفت به نخست وزیر خود افتخار می کنند.

جیمز اسمیت، سخنگوی حزب دموکراتیک نوین فدرال کانادا نیز گفت: همه کانادایی ها علیه حملات آتشین به مقامات دولتی کشورمان، متحد ایستاده اند. ترامپ همواره از تاکتیک های قلدرمابانه استفاده کرده است و همه‎ ما می‎دانیم که فقط یک راه برای متوقف کردن یک آدم قلدر وجود دارد (باید در برابرش ایستادگی کرد).

همچنین اندرو مک دوگال، مدیر ارتباطات سابق دولت استفن هارپر، نخست وزیر پیشین کانادا، گفت: من نمی توانم به ترودو بابت کاری که در برابر ترامپ انجام داد یا سعی می کرد انجام دهد، هیچ ایرادی بگیرم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار