سناتور روس: اقتصاد روسیه آماده مقابله با تحریم‌های گروه ۷ است

معاون اول کمیته بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد این کشور آماده مقابله با محدودیت‌های جدید اعمالی از سوی کشور‌های گروه ۷ است.

سناتور روس: اقتصاد روسیه آماده محدودیت‌های جدید گروه هفت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته بین‌الملل شورای روسیه اعلام کرد روسیه و اقتصاد آن آماده رویارویی با محدودیت‌های احتمالی جدید از سوی کشورهای گروه هفت است و آسیب دیدن این کشور از این محدودیت‌ها بسیار غیرمحتمل خواهد بود.

جباروف در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: روسیه و اقتصاد آن از مدتها پیش آماده رویایی با تحریم‌های جدید بوده است. بعید می‌دانم اعمال چنین محدودیت‌های آسیبی را متوجه روسیه کند.

این سناتور روس سیاست کشورهای گروه هفت درباره تحریم‌ها را «ناشیانه» خواند و خاطر نشان کرد که این گروه هفت است که به بی‌ثباتی در دنیا دامن می‌زند و نه روسیه. جباروف در ادامه افزود: آنها ما را متهم به بی ثباتی در دنیا می‌کنند. با این حال اگر روسیه و مبارزه او علیه گروه تروریستی داعش نبود وضع در آنجا از بدتر می‌شد. کشورهای گروه هفت خود عامل ایجاد بی‌ثباتی هستند.

روز شنبه سران گروه هفت و به دنبال نشست دو روزه خود در کبک کانادا در بیانیه‌ای مشترک سیاست خود را نسبت به روسیه اعلام کردند. این کشورها روسیه را تهدید به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر کند. کشورهای گروه هفت در این بیانیه از ادعاهای انگلیس علیه مسکو در قضیه مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در شهر سالزبری حمایت کردند.

از سال 2014 روابط میان روسیه و کشورهای غربی بر سر مسئله کریمه و الحاق آن به این کشور دچار تنش شده است. آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی از متحدان آنها پس از الحاق کریمه به روسیه چندین دور تحریم را بر ضد آن اعمال کردند. روسیه با رد تمامی اتهامات کشورهای غربی، اقدامات محدودیتی اقتصادی متقابل را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

تاکید سناتور روس بر مقابله با تحریم‌های غربی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار