برخورد دستگاه قضائی با شبکه‌های جاسوسی قاطع بوده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در سنوات گذشته چه در سطح کشور واز جمله استان کرمان شبکه‌های متعدد جاسوسی مربوط به دولت‌های استکباری با همکاری مستمر نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی وانتظامی وقضائی کشف و با آن‌ها برخورد قاطع بعمل آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاحیه اولین حوزه قضائی بخش کشکوئیه و معارفه اولین سرپرست این حوزه قضائی، که در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش کشکوئه برگزار شد،گفت: افتتاح واحد‌های قضائی با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات قضائی با کیفیت به مردم و اجرای عدالت صورت می‌پذیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:رسانه‌های استکباری با تمام توان و با بهره گیری از تمام امکانات رسانه‌ای خود علیه ارکان برآمده از دل انقلاب که مظهر اقتدار این ملت هستندنظیر سپاه، شورای نگهبان و قوه قضائیه مرتب خبرسازی و شبه افکنی دارند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان گفت: این دشمنی‌ها کاملا طبیعی است، چون این نهاد‌ها در خنثی سازی توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان کارآمد نشان داده اند ونقش مهمی ایفا می‌نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:خشکسالی‌های پیاپی و کاهش محصولات کشاورزی به یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان ارشد استانی در سال جاری تبدیل شده است.

یدالله موحد اظهار داشت:در راستای حفظ حقوق عامه، دستگاه قضائی استان کرمان از مطالبات به حق کشاورزان حمایت می‌کند و ضرورت دارد مدیران دولتی و بانکی نیز دغدغه‌های مالی کشاورزان را به طور جدی دنبال نمایند.

وی اعلام کرد:در طول سنوات گذشته چه در سطح کشور واز جمله استان کرمان شبکه‌های متعدد جاسوسی مربوط به دولت‌های استکباری با همکاری مستمر نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی وانتظامی وقضائی کشف و با آن‌ها برخورد قاطع بعمل امده است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تاکید کرد:قوه قضائیه همواره در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان قرار دارد و قضات خدوم وپرتلاش ملجاء و پناهگاه مردم ستمدیده هستند و حافظ منافع فردی و اجتماعی مردم می‌باشند به همین دلیل دشمنان داخلی و خارجی این مسئله را بر نمی‌تابند وهموراه حجمه‌های سنگین علیه قوه قضائیه را دنبال می‌کنند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان به ضرورت ساماندهی اتباع بیگانه (افاغنه) و رسیدگی به مشکلات و آسیب‌های ناشی از حضورآنان در استان کرمان وبه ویژه در رفسنجان تاکید کرد و گفت: بحث حضور اتباع بیگانه خصوصاً اتباع کشور افغانستان در استان یک بحث ملی است و تصمیمات کلی در سطح کلان کشور باید گرفته شود.

موحد ادامه داد:در سال‌های گذشته کار‌های کارشناسی صورت گرفته است و مصوباتی در شورای تامین استان داشته ایم و در این راستا طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه شده است؛ و طرح مذکور در فرایند بررسی‌های کارشناسی در مرکز است و انشاء الله این طرح بتواند به نتیجه نهایی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:خدا را شاکر وسپاس گذاریم به عنوان یک دستاورد این فرصت فراهم شد با توفیق الهی وبا مشارکت مدیران و مردم شریف بخش کشکوئیه در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعیدفطر وهفته قوه قضائیه افتتاح شود.

موحد خاطرنشان ساخت: از امروز دادگاه عمومی بخش کشکوئیه با مسئولیت  ریاحی، که برخوردار از دانش و تجربه قضائی مناسب در این عرصه هستند وسالیان متمادی در دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه ارائه خدمت نموده و دارای محاسن اخلاقی منصب قضاء می‌باشند، راه اندازی می‌شود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد: با افتتاح واحد قضائی کشکوئیه جمع حوزه قضائی که در استان کرمان راه اندازی شده است به ۳۱ حوزه افزایش یافته است و در اقصی نقاط استان و در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف قضات و کارمندان اداری در واحد‌های قضائی مشغول ارائه خدمات قضائی به مردم هستند.

وی افزود:نکته بسیار مهم این است که حضور قضات و فعالیت واحد‌های قضائی برکات و ثمرات فراوانی دارد اولاً واحد‌های قضائی در دسترس مردم هستند و با کمتربن مسافت و کمترین راه ممکن می‌توانند به مراجع قضائی مراجعه کنند.

موحد ادامه داد:موضوع بعدی که از اهمیت زیادی برخوردار است تمرکز زدایی می‌باشد، یعنی دیگر مردم کشکوئیه مجبور نیستند برای طرح دعاوی و مسائل ساده مسافت هفتاد کیلومتری کشکوئیه تا رفسنجان را برای دستیابی به مراجع قضائی و دریافت خدمات قضائی بپیمایند. مردم اکنون به راحتی می‌توانند به خدمات قضائی دست یابند.

وی در ادامه بیان آثار وفواید تاسیس یک واحد قضائی، عنوان کرد: واحد‌های قضائی علاوه بر فعالیت‌های قضائی در بخش‌های مختلفی از جمله پیشگری از وقوع جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و دفاع از حقوق عمومی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌نمایند.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های قضائی به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم محسوب می‌شوند، گفت:این دادگاه دارای صلاحیت عام است و جز در موارد محدود توانایی رسیدگی به دعاوی وجرائم که در محدوده بخش کشکوئیه رخ می‌دهد را دارد.

وی گفت:افتتاح هر واحد قضائی برای مردم اطمینان بخش و امید آفرین خواهد بود مخصوصا برای مظلومان و کسانی که حقوق آنان مورد تعدی قرار می‌گیرد. این نور امید در دل‌های آن‌ها روشن می‌شود که با هزینه کمتری و درکوتاهترین زمان ممکن وبا طی مسافت کمتر تظلم خواهی خواهند نمود.

موحد عنوان کرد:فی الواقع وظیفه اصلی محاکم قضائی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی مردم است و موجب اقتدار نظام خواهد شد و محیط زندگی وجامعه را امن‌تر و زندگی برای رمدم لذت بخش‌تر خواهد می‌نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهید بهشتی را شخصیتی جامع الطراف و از نوادر دوران خویش معرفی کرد و بیان داشت: نقش شهید بهشتی در پیروزی انقلاب و پایه گذاری و تثبیت نظام جموهوری اسلامی ایران کم نظیر بود.

موحد با بیان اینکه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی بنیانگذار ومعمار نظام قضائی کشور بود، یادآور شد:بشهید بهشتی در یک مدت زمان کوتاه شانزده ماهه تا زمان شهادتش که از سوی حضرت امام (ره) به عنوان رئیس دیوان عالی کشور و مدیریت کلان قوه قضائیه منصوب شدند اقدامات مبنایی و زیربنایی ماندگاری را صورت دادند.

وی افزود:برهمین اساس هفته اول تیرماه، هفته گرامیداشت قوه قضائیه ونکوهداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر مخصوصا شهید مظلوم آیتالله بهشتی نامگذاری شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای تقدیر از مجاهدت ها، تبیین خدمات و دستاورد‌های دستگاه و همچنین تشریح افق و چشم انداز سیاست‌ها وبرنامه‌های قوه قضائیه برای مردم عزیز می‌باشد.

انتهای پیام/ی

قوه قضائیه در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار