صادرات ۳ میلیون دلار صنایع دستی هرمزگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:امسال محصولات صنایع دستی به ارزش ۳ میلیون دلار از هرمزگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،اشکان مختاری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:پارسال هنرمندان استان ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار صنایع دستی از هرمزگان صادر کردند .

وی افزود: امسال برای رونق صنایع دستی هرمزگان ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و تسهیلات با بهره ۴ درصدبه مناطق مرزی و ۶ درصد روستاییان پرداخت می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: سرانه ایجاد اشتغال در صنایع دستی پایین و بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان است وبانوان روستایی می‌توانند برای ارائه هنر و توانمندی اقتصادی از این تسهیلات استفاده کنند.

مختاری افزود: افزایش مراکز خلاق صنایع دستی به ۲۰ مرکز، تدوین و جمع آوری اطلس گردشگری استان و اتمام و مرمت آثار تاریخی از اولویت میراث فرهنگی استان است.

 وی گفت:۲۰ جشنواره و نمایشگاه تا پایان سال در استان برگزار می‌شود و مهم ترین آن نخستین همایش گردشگری دریایی کشور است که زمستان امسال در هرمزگان برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود:امسال همچنین معماری بومی و محلی از بندرکنگ شهرستان لنگه تا بندر لافت جزیره قشم کاندیدای ثبت جهانی می‌شود.

هرمزگان با ۳۵۸ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده در فهرست میراث ملی و یک اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو (دانش دریانوردی سنتی و لنج سازی سنتی) است.

۱۷ محصول صنایع دستی استان دارای مهر اصالت ملی و ۳ اثر دارای مهر اصالت بین المللی است.

هرمزگان با ۱۴ جزیره یکی از استان‌های هدف گردشگری در کشور است.

انتهای پیام/ف

صادرات صنایع دستی هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.