رئیس شورای شهر تهران خبر داد

راه‌اندازی بخشی از خط 7 مترو تا پایان تابستان 97

هاشمی رفسنجانی گفت: بخشی از خط 7 مترو تهران تا پایان تابستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی بخشی از خط 7 مترو تا پایان تابستان 97به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به مصوبات و مباحث امروز صحن شورای شهردر جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که فخاری در خصوص کودکان کار مطرح کرد، بسیار مهم است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طرح لایحه کاهش تخلفات ساختمانی، گفت: کلیت این طرح قبلا به تصویب رسیده بود و با چند پیشنهادی که مطرح شد بخشی از جزئیات آن هم تصویب شد.

وی در ادامه به موضوع باغ بودن یا نبودن برخی از زمین‌های سطح شهر پرداخت و گفت: 7 پرونده بررسی شد که در 6 مورد به باغ رای دادند و یک مورد دیگر باغ تشخیص داده نشد.

هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارات استاندار تهران در خصوص آغاز به کار مراحل کلنگ زنی پلاسکو از عید فطر گفت: موضوع پلاسکو موضوعی است که بنیاد مستضعفان به عنوان مالک برای بازسازی این ملک خواسته‌هایی را مطرح می‌کند که پاسخگویی به آن‌ها مشکل است و پاسخ این سوالات را مالک آن ساختمان باید دهد و این موضوع کاملا مربوط به بنیاد مستضعفان است و شهرداری در مورد آن نقشی ندارد و موضوعی است که باید توسط سرقفلی‌داران ملک و بنیاد مستضعفان حل شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ و ادغام با تلکامپ در مرداد ماه سال جاری گفت: در گذشته بین نمایشگاه بین‌المللی تهران و شورای شهر توافقی شده که بر اساس آن نمایشگاه‌های پرمخاطب در این محل برگزار نشود، چنانچه در خصوص نمایشگاه خودرو اعتراض کردیم و وقتی که من با مسئول نمایشگاه صحبت کردم، آن‌ها گفتند این نمایشگاه پرمخاطب نیست، زیرا از شرکت‌های ایرانی شرکت می‌کنند و از تعداد مخاطبان آن کاسته می‌شود و در مورد نمایشگاه الکامپ هم شرکت‌کنندگان به تخصص‌های ویژه تقسیم شده‌اند و این گونه نیست که همه گروه‌های نرم افزار و سخت‌افزار در نمایشگاه حاضر شوند و ما آن را تبدیل به چند نمایشگاه کرده‌ایم تا مخاطبین آن کم شود.

وی افزود: من باید این سخنان را بررسی کنم تا برای ما معلوم شود آیا این نمایشگاهی که برگزار می‌شود واقعا به این شکل است و مخاطبان آن در حدی که پرمخاطب محسوب شوند، به شمار می‌رود یا خیر.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور 17 کشور در نمایشگاه آن را پرمخاطب می‌کند یا خیر؟، گفت: ما 200 کشور در سطح دنیا داریم و حضور 17 کشور مصداق پرمخاطب بودن نیست و در شرایطی که تحریم هستیم، شاید کشورهای کمتری حاضر شوند و شاید یکی از محاسن تحریم این باشد که نمایشگاه پرمخاطب نشود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به توسعه خطوط مترو پرداخت و گفت: همیشه در خطوط مترو توسعه‌هایی در نظر گرفته می‌شود و خطوط آن به صورت شاخه‌ای عنوان می‌شود که این موضوع سبب می‌شود مسافران مترو افزایش پیدا کنند و ضرورت پیدا می‌کند هر 2 دقیقه یک قطار اعزام کنیم.

وی افزود: در خصوص خط 7 جلسه‌ای را برگزار کردیم که قبلا درخواست آن از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات به شهرداری آمده بود، زیرا در آنجا حدود 40 هزار نفر دانشجو و کارمند تردد می‌کنند و بر همین اساس بررسی کردیم تا یک شاخه خط 7 مترو تا جنت‌آباد و دانشگاه آزاد برسد و یک شاخه هم از میدان کتاب به سمت میدان کاج و نمایشگاه بین‌المللی کشیده شود و اگر این اتفاق رخ دهد، بخش عمده ای از منطقه شمال تهران به مترو متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: 22 کیلومتر از خط 7 در دوره مدیریت گذشته افتتاح زودرس شد و در زمان شورای چهارم هم این بحث در شورا داغ شد و طبیعی است کسانی که مدیریت جدید را برعهده گرفته اند، نمی‌توانند مسئولیت امنیت خطی را برعهده بگیرند که می‌تواند شهروندان را دچار مشکل کند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که من از خط 7 مترو داشتم و با بررسی‌هایی که انجام شد، این نتیجه حاصل شد که نمی‌توان در زمان محدود همه 22 کیلومتر را در زمان مقرر تجهیز کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان تابستان شاهد راه‌اندازی بخشی از خط 7 مترو باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار