معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد:

لزوم راه اندازی صنایع پایین دستی طلا در منطقه تکاب

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت راه اندازی صنایع پایین دستی طلا در منطقه تکاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌  رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای معادن استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، بر لزوم راه اندازی و توسعه صنایع پایین دستی طلا و کارگاههای فعال طلاسازی در منطقه تکاب تاکید کرد.

وی افزود: راه اندازی صنایع پایین دستی طلا در تکاب، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه را بدنبال خواهد داشت.

معاون استاندار در ادامه با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های معدنی استان به شکل بهینه استفاده نشده است، افزود: شورای معادن استان که به ریاست استاندارمحترم تشکیل شده، بدنبال رفع موانع پیش روی توسعه فعالیت های معدنی و بسترسازی در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های معدنی استان است.

حسینی همچنین بر لزوم آماده سازی بسته سرمایه گذاری برای بخش معدن استان تاکید کرد و گفت: برای استفاده بهینه از پهنه های معدنی استان، بسته های سرمایه گذاری جهت ارائه به سرمایه گذاران باید آماده شود.

فعال سازی معدن تیتانیم قره آغاج ارومیه و راه اندازی صنایع پایین دستی آن از دیگر موارد مورد تاکید معاون اقتصادی استاندار در این جلسه بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت معادن استان ارائه نمود و گفت: میزان ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری در استان، 5.8 میلیارد تن است.

اسکندری همچنین گفت: تعداد معادن دارای پروانه بهره برداری در استان، 460 فقره است.

وی در ادامه اظهار کرد: میزان وصول حقوق دولتی معادن استان در سال 95 نزدیک به 9 میلیارد تومان و در سال 96، 13 میلیارد تومان بوده است.

همچنین در این جلسه 9 مصوبه کمیته کارشناسی شورای معادن استان مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

 

صنایع پایین دستی طلا در منطقه تکاب راه اندازی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.