یکی از راه‌های اخاذی در فضای مجازی که خلافکاران از آن بهره می‌برند، عکسبرداری پنهانی است.

عکسبرداری پنهانی و انتشار آن در فضای مجازیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد هادى شركا در تشريح اين خبر گفت: در پى مراجعه مادرى به همراه دختر نوجوان خود به پليس فتا پايگاه شمال استان و ابراز نگرانى مادر مبنى بر انتشار تصاوير خصوصى و محرمانه دخترش، رسيدگى به اين موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وى افزود: كارشناسان پليس فتا پس از تشكيل پرونده و انجام تحقيقات اوليه دريافتند فردى ناشناس با انتشار تصاوير خصوصى و محرمانه از دختر شاكيه و انتشار آن در شبكه‌هاى اجتماعى قصد حتك حرمت وى را داشته است.

سرگرد شركا ادامه داد: در ادامه كارشناسان پليس فتا با انجام تحقيقات فنى و اقدامات پليسى توانستند سرنخ‌هايى از عامل انتشار تصاوير را يافته و در ادامه هويت متهم نيز شناسايى و با هماهنگى قضايى به پليس فتا پايگاه دوم شمال استان فراخوانده شد.

رييس پايگاه دوم پليس فتا استان ادامه داد: متهم كه 14 سال بيشتر نداشت و از دوستان شاكيه از كار درآمده بود، با ديدن شواهد، جرم خود را پذيرفت و اعتراف نمود كه تصاوير خصوصى را در يك محفل دوستانه و در زمانى كه شاكيه اقدام به تعويض لباس نموده از سر كنجكاوى و شيطنت به صورت پنهانى گرفته است و بعد از مدتى كه بين متهم و شاكيه اختلافى ايجاد شده با انتشار تصاوير سعى در گرفتن انتقام از شاكيه را داشته است.

سرگرد شركا گفت: پس از اخذ اعتراف، متهم به همراه پرونده جهت كسب تكليف نهايى به دادسرا اعزام شد.

وى در پايان به كليه كاربران فضاى سايبرى و شهروندان توصيه كرد: به منظور داشتن فضاى سايبرى پاك از هرگونه غرض‌ورزى در اين فضا جدا خوددارى نمايند. چرا كه با توجه به قوانين جرايم سايبرى در كشور،‌ قانون گذار براى هرگونه نقض حقوق شهروندى از جمله انتشار تصاوير خصوصى و محرمانه، بدون رضايت صاحب عكس، مجازات حبس و جريمه نقدى را پيش‌بينى نموده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار