معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کردستان گفت:امسال ۲۴ پایگاه ثابت وسیار در سطح استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام می‌کنند.

هیوا رحیمی روز سه شنبه (۲۲ خرداد) در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده کمیته امداد، زکات فطریه و کفاره مردم خیر و روزه دار کردستان در مساجد و مصلا‌های برگزاری نماز عید، ۱۴ مرکز نیکوکاری و ۱۰ پایگاه سیار جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر مساجد، دفاتر کمیته امداد در سراسر استان نیز آماده دریافت زکات فطریه هستند، افزود: پرداخت زکات از طریق پایگاه اطلاع رسانی زکات استان به آدرس zakatemdad.ir نیز یکی از روش‌های پرداخت است.
رحیمی با بیان اینکه مردم می‌توانند غیر از پرداخت زکات فطره در صندوق‌ها از روش‌های الکترونیکی برای پرداخت استفاده کنند، افزود: اپلیکیشن سنا و سکه راه‌هایی برای پرداخت زکات فطره به صورت الکترونیکی است با این تفاوت که در اپلیکشین سنا می‌شود زکات فطره خود را به شهر یا استانی که علاقه دارند پرداخت کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان به هزینه کرد زکات فطریه جمع آوری شده نیز اشاره کرد وگفت: زکات فطره پس از جمع‌آوری در مسجد هر محل با حضور مسئول دبیرخانه شورای زکات استان و هیئت‌امنای مسجد و با نظارت ائمه جماعات پس ازتشکیل صورت‌جلسه و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.
رحیمی همچنین با اشاره به جمع آوری ۶۰ میلیارد ریال زکات فطریه در سال گذشته و کسب رتبه دوم کشوری در این ارتباط، ابراز امیدواری کرد امسال با مشارکت خوب مردم مومن کردستان شاهد افزایش میزان زکات فطریه جمع آوری شده، باشیم.
انتهای پیام/م

استقرار پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه در مساجد کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.