دستگیری باند فروشندگان خودرو‌های تصادفی با بیش از ۳۰ فقره سرقت

فردی که خودروهای تصادفی را به صورت كاملا حرفه ای بازسازی كرده و به عنوان خودروی سالم و بدون رنگ به فروش می رساند، دستگیر شد.

دستگیری باند فروشندگان خودروهای تصادفی با بیش از 30 فقره سرقتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حمید رضا یاراحمدی گفت: در پی ارجاع پرونده ای از مرجع قضائی به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص خرید یك دستگاه خودرو تندر 90 مشكوك به شیوه سند نمره، موضوع برای رسیدگی وی‍‍ژه در دستور كار كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بازدید به عمل آمده توسط پلیس آگاهی مشخص شد كه اركان فنی خودرو اصالت داشته اما خودرو دارای تصادف شدید است و بازسازی شده و خریدار خودرو نیز اطلاعی از این موضوع نداشته و خودرو را به شرط سالم بودن و اصطلاحا بدون رنگ معامله نموده است.

مالباخته ( خریدار خودرو ) در اظهاراتش به كارآگاهان عنوان داشت: «با توجه به اینكه قصد خرید داشتم، از طریق فضای مجازی و سایت دیوار با فروشنده تماس گرفتم. پس از مذاكرات اولیه و بازدید خودرو، فروشنده مدعی شد كه خودروی سالم و بدون رنگ است؛ نهایتا خودرو را به قیمت روز معامله كرده و روز تنظیم سند، علاوه بر فروشنده شخص دیگری كه سند خودرو به نام وی بود در دفترخانه حاضر شد و سند خودرو به نام بنده تنظیم گردید؛ اما پس از مراجعه به مركز تعویض پلاك متوجه شدم كه خودرو تصادفی است.»

با انجام اقدامات وی‍ژه پلیسی محل سكونت فروشنده خودرو در شهرستان بهارستان شناسایی، كارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و در روز بیست و دوم خرداد ماه سال جاری موفق به دستگیری وی شدند.

این شخص در تحقیقات اولیه منكر فروش خودرو به شاكی پرونده شد اما با ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انكار به ویژه تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته داخل دفترخانه و مواجه حضوری با مالباخته، علاوه بر اعتراف صریح به فروش خودرو تصادفی به شاكی پرونده به موارد مشابه دیگر نیز اعتراف كرد و بیان نمود كه ابتدا با خرید خودروهای تصادفی آنها را به صورت كاملا حرفه ای بازسازی كرده و سپس این خودروها را به مراكز خرید و فروش خودرو برده و یا از طریق سایت دیوار یا انتشار آگهی به فروش رسانده است.

با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به فروش ده ها دستگاه خودرو سواری تصادفی و معرفی دو نفر به عنوان همدست، كارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به دستگیری دو متهم دیگر در این پرونده كرده و در ادامه تحقیقات از متهمان موفق به شناسایی بیش از 30 مالباخته دیگر شدند؛ در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتكابی متهمان و همچنین شناسایی سایر مالباختگان در دستور كار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار