رئیس کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس خبر داد

سرقت ۵۰ باتری خودرو ۲۰۶ برای شارژ کردن ۴ معتاد + عکس

سرهنگ حشمتیان گفت: سارقان سریالی سرقت باتری خودرو سواری پژو ۲۰۶ در شرق تهران دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ منصور حشمتیان رئیس کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در رابطه با دستگیری باند سرقت سریالی باتری خودرو در شرق تهران اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های سریالی باتری خودرو‌های سواری پژو ۲۰۶ در منطقه خاک سفید تهران، موضوع در دستور کار کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس قرار گرفت و تیمی از عوامل تجسس برای شناسایی سارقان تشکیل شد.

وی افزود: این تحقیقات در حالی آغاز شد که با مراجعه یک فرد به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس و اعلام سرقت باتری خودرو خود که یک سواری پژو ۲۰۶ است، پرونده شکایت شاکی به جریان افتاد و با مراجعه ماموران تجسس به محل وقوع سرقت و با بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته در آن منطقه،چهره سارقان شناسایی شد و ماموران زمانی که به بانک اطلاعاتی خود مراجعه می‌کنند، متوجه می‌شوند که یکی از این سارقان ۲۸ ساله است و سابقه چندین فقره سرقت دارد.

رئیس کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس گفت: نیروهای تجسس با شناسایی محل سکونت این سارق با اخذ مجوز ورود به منزل آن‌ها در موقعیت مورد نظر حضور یافته و باند سرقت باتری خودرو را که ۴ نفر هستند، دستگیر کردند و تعدادی باتری خودرو سواری پژو ۲۰۶ در محل سکونت سارقان کشف و ضبط شد.

وی افزود: سرکرده این باند فردی ۲۸ ساله و اعضا نیز به ترتیب ۳۰، ۳۷ و ۴۲ ساله هستند. همگی این افراد دارای سابقه سرقت بودند و چندین پرونده سرقت در سابقه این افراد مشاهده می‌شود.

سرقت ۵۰ باتری خودرو ۲۰۶ برای شارژ کردن ۴ معتاد + عکس

سرهنگ حشمتیان در ادامه در مورد نحوه سرقت سارقان گفت: طی تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده توسط ماموران تجسس از اعضای باند مشخص شد که این سارقان با تشکیل ۲ گروه دو نفره در یک زمان مشخص مخصوصا ساعات اولیه صبح در محلات خلوت خاک سفید با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و با زدن نقاب بر صورت خود با قیچی کردن کابل‌ باتری خودروها، باتری را از خودروها جدا کرده و آن را به سرقت می‌بردند و اگر هم باتری‌ها دارای قفل بودند، با قیچی مخصوص خود این قفل‌ها را شکسته و باتری‌ها را سرقت می‌کردند. سارقان بعد از سرقت باتری‌ها، آن‌ها را به یک خریدار اموال مسروقه که یک فروشگاه در شرق تهران داشت، به قیمت ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختند و پول حاصل از فروش باتری‌ها را برای خرید مواد روان گردان و مخدر صرف می‌کردند.

وی افزود: ماموران تجسس با حضور در فروشگاه مذکور، خریدار اموال مسروقه را دستگیر کردند و تعداد زیادی باتری خودرو سرقت شده در محل کشف و ضبط شد.

سرهنگ حشمتیان با بیان اینکه تاکنون ۱۱ نفر به کلانتری بابت اعلام شکایت سرقت باتری خودرو خود مراجعه کرده‌اند، گفت: با اعتراف سارقان مبنی بر سرقت 50 فقره باتری خودرو 206، این پرونده در پایگاه ۴ پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال بررسی است.

رئیس کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در پی دستگیری سارقان حرفه‌ای باتری خودرو‌های پراید و پژو ۲۰۶، ۵ نکته را به رانندگان توصیه کرد که این نکات به شرح زیر است:

١- از قفل برای درب موتور و کامپیوتر خودرو استفاده شود.
٢-در مراکز خرید و شلوغ خودرو در پارکینگ‌های معتبر پارک شود.
٣-از سیستم ایمنی دزدگیر و قفل فرمان استفاده شود.
٤-رانندگان در صورت امکان خودرو خود را در مکانی پارک کنند که دارای دروبین مداربسته و از روشنی لازم برخوردار باشد.
٥-در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع به پلیس ١١٠ اطلاع داده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
معتاد = دزد
آخرین اخبار