هوای سیستان و بلوچستان بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فراهم بودن شرایط برای رشد ابر، احتمال بارش‌های رگباری و پراکنده در نواحی مرکزی و جنوبی این استان وجود دارد.

هوای سیستان و بلوچستان بارانی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز و فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رشد ابر را خواهیم داشت، اما از روز دوشنبه در نیمه شمالی استان نیز این شرایط فراهم است.

وی اضافه کرد: با این شرایط احتمال بارش‌های رگباری و پراکنده در نواحی مرکزی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان برای روز سه شنبه وجود دارد.

ملاشاهی بیان کرد: براساس پیش بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان و نقشه‌های همدیدی و آینده نگری تا اواسط وقت فردا در شمال استان وزش باد در برخی مواقع همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت باد در زابل به ۸۲ کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: بعدازظهر فردا در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به شهر‌های شمالی پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تغییرات دمایی در ۲ روز آینده ناچیزاست، ادامه داد: روز‌های دوشنبه و سه شنبه قدری هوا گرمتر خواهد شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته زاهدان با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دلگان با بیشینه دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر‌های سیستان و بلوچستان شدند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به وضع جوی سواحل عمان در جنوب این استان گفت: در روز‌های آینده دریای عمان به نسبت آرام پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی ادامه داد: میزان رطوبت در شهر چابهار در شبانه روز گذشته به ۹۳ درصد و حداکثر ارتفاع موج به بیش از یک متر رسید.

انتهای پیام/ پ

بارش باران در سیستان و بلوچستان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار