سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در احداث پروژه‌های عمرانی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت در احداث پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای فنی استان بر تکمیل مطالعات فنی پیش از آغاز پروژه‌ها تاکید کرد.

پیمان آرامون در ششمین جلسه شواری فنی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا به منظور بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های عمرانی برگزار شد گفت:نبود اطلاعات کامل از مشخصات فنی نظیر وضعیت توپوگرافی و لایه‌های زیرین زمین اجرای پروژه و اطلاعات اقلیم و آب و هوا در زمان اجرای طرح، مشکلاتی را در روند ساخت پروژه و اتمام و بهره برداری آن بوجود می‌آورد که باید با تکمیل مطالعات و انجام آزمایشات مکانیک خاک از وقوع خسارت‌ها و اتلاف منابع اعتباری جلوگیری شود.

وی با تاکید بر رعایت زمانبندی اجرای طرح‌ها افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با اهتمام به این موضوع، مشاوران فنی پروژه و پیمانکاران را بر رعایت دقیق مباحث فنی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت ملزم کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه شواری فنی مرجع تصمیم گیری نظام فنی و اجرایی است گفت:این شورا براساس مستندات و گزارشات فنی کارشناسان نسبت به رفع موانع و مشکلات پروژه‌ها تصمیم گیری کرده و روند توسعه استان را هموار می‌سازد.

آرامون با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پایان سال در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی افزود:براساس این ارزیابی دستگاه‌های که عملکرد مطلوبی داشته باشند توسط مقام عالی استان تقدیر و پروژه‌های دستگاه‌های که از عملکرد خوبی برخوردار نباشند، تخصیص باقی مانده اعتبارات با حساسیت‌های بیشتری همراه خواهد شد.

منصورجلایر مدیرکل استاندار استان نیز در این جلسه در گزارشی از وضعیت واحد‌های تولید مصالح استان با بیان اینکه ۴۴۶ واحد در تولید کننده مصالح ساختمانی فعال هستند گفت: در ۶ ماهه نخست امسال از ۴۹ واحد تولیدی بازدید شده و ۲۵ واحد تولیدی فاقد مجوز استاندار با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش کمیته نظارت شورای فنی استان در خصوص پروژه‌های در دست احداث شهرستان مهاباد اعضای شواری فنی دررابطه با مسائل و مشکلات پروژه‌های عمرانی ناشی از نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند که در نهایت مقرر شد کمیته‌ای متشکل از مدیران چند دستگاه زیربنایی به همراه نماینده مجمع شرکت‌های پیمانکاران استان راهکار‌های اجرایی برای جبران افزایش هزینه‌ها در پروژه‌های عمرانی را بررسی و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نظام فنی و اجرایی کشور پیشنهاد دهند.

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه شورای فنی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.