دیدگاه‌های متفاوت سناتور‌های آمریکایی درباره توافق ترامپ و کیم جونگ اون

سناتور‌های آمریکایی گفتند معلوم نیست از توافق نهایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، حمایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، سناتور‌های آمریکایی گفتند معلوم نیست از توافق نهایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، حمایت کنند.

سناتور چاک شومر سناتور دموکرات نیویورک گفت: «این مساله که بیانیه مشترک اینقدر کلی و مبهم است مایه نگرانی است، بسیار مایه نگرانی است، آنچه ایالات متحده به دست آورده است در بهترین حالت مبهم و غیرقابل راستی آزمایی است، اما آنچه کره شمالی به دست آورده است مشهود و پایدار است.»

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی گفت: «من تصور نمی‌کنم لغو مانور‌های نظامی خیلی مهم باشد، آنچه من به شدت با آن مخالفم خارج کردن سربازانمان از کره جنوبی است. من تصور نمی‌کنم به موافقت نامه‌ای رای مثبت بدهم که نیرو‌های ما را به خروج از شبه جزیره کره ملزم کند.»

کوری دوکر سناتور نیوجرسی اظهار داشت: «من خودم را نگران یا وحشت زده نمی‌دانم. ما با دیکتاتوری طرفیم که بی رحم بوده است و اقدامات شنیعی رابرای سرکوب مردمش مرتکب شده است، اما این مسایل در گفتگو‌ها مطرح نشده است؛ بنابراین مسایل زیادی نادیده گرفته شده است. من آن را یک توافق نمی‌دانم و به نظرم بیشتر یک بیانیه مطبوعاتی است.»

چارلز گراسلی سناتور جمهوری خواه ایالت ایوا نیز گفت: «امیدوارم حق با ترامپ باشد، زیرا ما می‌توانیم تنش‌ها را در آن بخش از جهان کاهش دهیم.»

انتهای پیام/

سخنان سناتورهای آمریکایی درباره مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار