مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛

باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی تربیت شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی تربیت شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حجت الاسلام قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پنجمین جلسه هماهنگی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی در خمین گفت: براساس توزیع شورایعالی توسعه قرآنی تا سال ۱۴۱۴ باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی تربیت شودکه تحقق این مهم به نیروی تخصصی و همکاری نهاد‌ها نیاز دارد.

حجت الاسلام قربان پوربا اشاره به شرکت ۱۰ هزار نفر در جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی سال جاری افزود: جشنواره گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی با رویکرد آموزش، مسابقه و همایش در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، خوشنویسی و نقاشی با مضامین قرآنی در گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال از اول تیر تا ۱۵ مرداد امسال در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جامعیت قرآن اضافه کرد: این کتاب آسمانی برای تمام اقشار جامعه است و همه وظیفه دارند برای گسترش ارزش‌های آن تلاش کنند وحمایت خیران نباید به ساخت و ساز مراکز قرآنی محدود شود بلکه باید در تمامی زوایا و فعالیت‌های قرانی باشد.

طهرانی فرماندارهم در این جلسه گفت: هزار و ۱۰۰ نفر در سال گذشته در ۲۷ رشته جشنواره گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی خمین شرکت کردند.

طهرانی افزود: این شهرستان از لحاظ کمی جایگاه خوبی در زمینه قرآنی دارد اما، از نظر کیفی نتوانسته به جایگاه مطلوب خود دست یابد و تحقق افزایش کیفیت فعالیت‌های مراکز قرآنی همکاری تمام نهاد‌های متولی فرهنگی و قرآنی را نیاز دارد.

انتهای پیام / ج

پنجمین جلسه هماهنگی جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و فاطمی استان مرکزی

برچسب ها: قرآن ، تفسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.