آزادیخواه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمایندگان با پیشنهاد وزیر ورزش به جام‌جهانی می‌روند/ افزاد اعزامی تخصص تهیه گزارش از مسابقات را دارند/ فراکسیون وزرش هم به دنبال سهمیه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی توضیحاتی درباره اعزام نمایندگان به جام جهانی روسیه ارائه کرد.


نمایندگان با پیشنهاد وزیر ورزش به جام‌جهانی می‌روند/ نمایندگان اعزامی تخصص تهیه گزارش از مسابقات را دارند/ فراکسیون وزرش هم به دنبال سهمیه استاحد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس به روسیه برای مسابقات جام جهانی روسیه، اظهار کرد: طبق قانون کمیسیون‌ها اختیار دارند که به فراخور موضوعات مرتبط با خود نمایندگانی را جهت نظارت به آن کشورها اعزام کنند.

بیشتر بخوانید: پشت پرده سفر 7 نماینده مجلس به جام جهانی 

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی از جمله کمیسیون‌های مجلس است که تاکنون حداقل سفرها را برای اعضای خودش با توجه به وضعیت معیشتی مردم در نظر گرفته است و تا جایی که امکان داشته، جلوی هزینه‌های اضافی و سفرهای غیر ضروری را گرفته است.

آزادیخواه تصریح کرد: درباره جام جهانی، با پیشنهاد و موافقت ورزیر ورزش و جوانان قرار شد نمایندگانی برای نظارت بر بازی‌ها انتخاب شوند و طبق توافقی که صورت گرفت، قرار بر این است که مجموعا 4 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی برای اعزام به روسیه انتخاب و به کمیته سفر مجلس معرفی شوند.

آزادیخواه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این نمایندگان تخصص کافی برای نظارت بر بازی‌های جام جهانی را دارند، گفت: کمیسیون فرهنگی سه کمیته دارد که یکی از آنها، کمیته ورزشی است که اعضای کمیته ورزشی کمیسیون شاید مدرک تحصیلی‌شان مرتبط با ورزش نباشد اما رشته کاری‌شان با این موضوع مرتبط است و اطلاعات لازم را برای تهیه گزارش نهایی پس از مسابقات به مجلس دارند.

وی با تأکید بر اینکه طبق قانون کمیسیون مرجع تشخیص سفر نمایندگان است و باید مقدمات و تدابیر نهایی را فراهم کنند، تصریح کرد: متأسفانه در حوزه ورزش، فراکسیون ورزش مدعی آن است که باید نمایندگانی را به جام جهانی اعزام کند، در حالی‌ که فراکسیون ورزش یک NGO و سازمان مردم‌نهاد است که توسط نمایندگان مدیریت می‌شود، نظارت و تقنین در حوزه‌های ورزشی برعهده کمیسیون فرهنگی است.

آزادیخواه افزود: اگر صرفا 4 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی برای نظارت بر مسابقات به روسیه سفر کنند، هزینه‌ها بسیار کمتر می‌شود، اما فراکسیون ورزش هم در اینجا ادعا دارد و می‌خواهد نمایندگانی را انتخاب و به کمیته سفر مجلس معرفی کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه تاکنون اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز از حضور در روسیه انصراف داده است، خاطرنشان کرد: هنوز 4 عضو کمیسیون فرهنگی برای اعزام به روسیه مشخص نشده‌اند، اما به زودی در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

گفتنی است؛ احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی جزء نمایندگانی است که در لیست اعزام به جام جهانی 2018 روسیه قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
لعنت به این جام جهانی که همرو از کار و زندگی انداخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
رفتنشون به جام جهانی ضرورتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
برجام برای ما هیچ سودی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
به فکر معیشت و مشکلات وگرونی هم بشه این همه مردم مشکلات دارند چرا رسیدگی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
ایکاش منم پول داشتم یه سفر میرفتم ولی متاسفانه پولی اصلا ندارم باید بازی رو از طریق تلویزیون ببینم والااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
والا خجالت اور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
چرا اجازه نمیدهند ماهم بریم برای تماشا ؟
من به عنوان یه خانم حق دیدن بازی فوتبال از طریق استادیوم ندارم ؟؟؟
آخرین اخبار