پیشرفت 55 درصدی پروژه‌های حاشیه شهر مشهد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی جزئیات پروژه‌های در حال اجرای حاشیه شهر مشهد را تشریح و متوسط پیشرفت این پروژه‌ها را حدود 55 درصد اعلام کرد.

پیشرفت 55 درصدی پروژه‌های حاشیه شهر مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا اخوان عبداللهیان گفت : پروژه‌های حاشیه شهر مشهد از محل ردیف اعتبار حاشیه کلانشهر مذهبی تامین اعتبار شده است که براساس موافقتنامه، این پروژه‌ها از محل بودجه 63 میلیارد و 700 میلیون تومانی، 23 پروژه تامین و احداث پروژه‌های روبنایی، 7 پروژه ساماندهی محیط و فضای شهری، 22 پروژه زیر ساختی و 5 پروژه مطالعاتی در حال انجام است.

وی به احداث 3 سالن ورزشی، 7 مدرسه و 3 مرکز جامع سلامت و یک پایگاه اورژانس اشاره کرد و گفت: احداث و تعمیرکتابخانه در محلات حاشیه شهر، ایستگاه آتش نشانی در بولوار شاهنامه و احداث 4 پارک و فضای سبز در حاشیه مشهد از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

وی همچنین به پروژه زیرسازی، جدول کشی و آسفالت معابر و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها حدود 130 هزار نفر جمعیت را در محلات این بخش شهر پوشش می‌دهد.

عبداللهیان ادامه داد: تامین زیرساخت شبکه روشنایی برق توانسته در مجموع جمعیت حدود 850 هزار نفری از 8 پهنه حاشیه شهر مشهد را تحت پوشش ایجاد روشنایی قرار دهد.

در ادامه، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه پروژه‌های توانمند سازی و آموزشی در حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود، گفت: پروژه نهاد توسعه محله مهدی آباد (رویکرد اجتماع محور) با 45 درصد پیشرفت و توانمند سازی با رویکرد توسعه کسب و کار‌های خرد در محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار با 40 درصد پیشرفت، تهیه و تولید برنامه رادیویی برای فرهنگ سازی عمومی در جهت ایجاد شهر بدون مانع با تمرکز بر سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد 100 درصد پیشرفت و ارائه خدمات اجتماعی - اقتصادی، فرهنگی در محله کال زرکش نیز 40 درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام// ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.